5176
Sök

Fixa servicebok?

Bilmekaniker
805 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Hej , det är så att när jag importerade min supra så fanns det ingen servicebok, jag undrar ifall det finns något sätt att fiffla fram en bilen har bara gått 6000 mil och jag tänkte göra en stor service på den med kamrem osv, undrar ifall man kan fixa en servicebok på något sätt tack.

stahre
8 december 2009
det du kan göra är ju att föra en egen bok. Spara alla kvitton på allt, minsta lilla byte. Skriva in datum och vad som gjorts och häfta in alla kvitton i mappen. Det har jag gjort...
Svar på din fråga vet jag inte tongue

812 Inlägg
8 december 2009
hos toyota kanske

Bilmekaniker
805 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Men toyota här i malmö är helt jävla värdelösa , gick dit sist och frågade om 1hjullager till högerbak 2600 kr och snubben visste inte ens vad supra var förbil....

3 259 Inlägg
10 december 2009
AnesN skrev:
Men toyota här i malmö är helt jävla värdelösa , gick dit sist och frågade om 1hjullager till högerbak 2600 kr och snubben visste inte ens vad supra var förbil....

Var det hans fel att hjullagret kosta 2600kr eller vad menar du?smile Hur som helst så borde han ju veta vad en servicebok är, även om han inte känner till vad en supra är(kanske ny på jobbet och supror kommer nog inte in varje dag direkt) Ska man ha en orginalpryl så kan man ju knappast vända sig nån annanstans än till tillverkaren...

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök