30 december 2009
Trådstartare
Hej
Skall till att renovera en gamal Blazer halvcab och behöver all backup man kan få. Bilen är i extremt dåligt skick och på tok för mycket pengar har redan spenderats. Satte i en caprice motor för några år sedan och har precis renoverat lådan så grunden är väl ok, just av denna anledningen har det redan spenderats så då kan jag lika gärna förtsätta.
Så här är min plan, bilen är ganska rostig så jag tänkte minimera arbetet genom att göra det till en sommar bil.
Utvändigt; tabort dörrar, tak, hardtop och baklucka. fixa kaross rost och bucklor sedan lackera. Montera 2 sportstolar en soffa bak samt flakbåge. Dörrar och bakluckan ersätts med typ dragrace/nascarnät. Nya fälgar och däck.
Invändigt; riva ur instrumentpanel (är nämligen redan i 1000 bitar), riva ur gamla säten. Laga rost montera ny instrument bräda med endast de viktiga mätarna samt en stereo.
Så nu till funderingarna:
Kan jag få till en fungerande instrument bräda enkelt eller är det mycket problem, vad ska jag tänka på?
Vart köper jag gegagnade plåt, skärmar och huv?
Finns det någon bra bra ställe för tuning och custom grejjer tex grill, mätare och lysen som passar? Typ aftermarket grejjer.
Kommer säkert stöta på tusen problem fram till dess eftersom bilen stått still i 8 år, är det något jag bör tänka på innan jag sätter vinkrlslipen i bilen?
Mvh