2282
Sök

Rostlaging skärmkant volvo 740

157 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Har tänkt att fixa till en skärmkant,  hur skulle ni laga detta på bästa sätt? vore tacksam för svar mvh Micke:)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/84865/830549_btyvr5.jpg
Så här ser det ut:(

https://www1.garaget.org/gallery/archive/84865/830553_6w4ugl.jpg
ännu en bild:(

2 953 Inlägg
4 januari 2010
blästra, rostskydda spackla grunda å lacka big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

2 953 Inlägg
4 januari 2010
går även att använda Grovrengörare från typ biltema som man sätter fast på rondellen.. funkar skit bra att ta bort rost med, har själv använt slipskiva som jag fick med rondellen från biltema som jag å slipade bort rost på min 240 för typ 2årsen primade ovanpå bara å inte en gnutta rost har kommit upp  än

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

157 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
xorox_88 skrev:
går även att använda Grovrengörare från typ biltema som man sätter fast på rondellen.. funkar skit bra att ta bort rost med, har själv använt slipskiva som jag fick med rondellen från biltema som jag å slipade bort rost på min 240 för typ 2årsen primade ovanpå bara å inte en gnutta rost har kommit upp  än

Rondell?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 januari 2010
Micke3 skrev:
xorox_88 skrev:

Rondell?

Vinkelslip

Jonas

3 259 Inlägg
4 januari 2010
Om du inte vill att det ska komma tillbaka inom 1 år så får du köpa en ny/beg(rostfri) skärm.. Det är mitt tips efter att ha lackerat o rostlagad 10-20st bilar!smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

415 Inlägg
4 januari 2010
Ta loss skärmen och gå loss med rondellen och lacka sedan om hela skärmen. Så skulle jag göra och det blir lättare att måla när man målar om hela samt att det inte blir några skarvar i lacken.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

1 915 Inlägg
4 januari 2010
För att få bort all rost så är det bästa att kapa bort den dåliga plåten och svetsa dit en ny fin plåt.

Ofta när man slipar bort rost så kommer det tillbaks efter något år.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

1 339 Inlägg
4 januari 2010
Louksor skrev:
För att få bort all rost så är det bästa att kapa bort den dåliga plåten och svetsa dit en ny fin plåt.

Blästrar man så blir det också som en ny plåt, kanske lite lite ojämnare bara.

Diktator
968 Inlägg
5 januari 2010
Volvo740an skrev:
Louksor skrev:

Blästrar man så blir det också som en ny plåt, kanske lite lite ojämnare bara.

precis, enda sättet är att byta ut plåten, eller blästra, att slipa ner med rondell eller liknande gör att det finns kvar oxider i plåten som kommer sätta igång rosprocessen igen, även om det inte ser ut som det är rost kvar..

Sök