Lågnivåkabel??

farskost
30 juli 2005 · 32 Inlägg

Vilken lågnivkabel ska man satsa på?

Vissa säger att biltemas lågnivåkabel ska vara bra, men jag vet inte :S biltema är inte någe kvalitetsmärke enligt mig. Nån som vet bätre?? och om det är dom kablarna man bör använda, är det nån som vet hur man får bort biltema texten från kablarna så att det inte syns att man använder kablar från biltema ;P

//St

spunk_totte VD / SPRINGPOJK
30 juli 2005 · 605 Inlägg

ha ha ha.. gå till expert å köp vanliga lågnivåkablar för en 20:a mer så slipper du slipa bort text. skall du ha feta lågnivå kolla monster gold kablarna men då kosar den ju en 1500 spänn

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
[Driver]
30 juli 2005 · 78 Inlägg

Besök närmaste bilstereo affär i stan du bor i / närmast... dom om ngn borde ju ha lågnivåkablar.

Om du vågar gasa fullt har du inte trimmat tillräckligt!!! =D
TT-Avant
30 juli 2005 · 6 851 Inlägg

farskost skrev:
Vilken lågnivkabel ska man satsa på?

Vissa säger att biltemas lågnivåkabel ska vara bra, men jag vet inte :S biltema är inte någe kvalitetsmärke enligt mig. Nån som vet bätre?? och om det är dom kablarna man bör använda, är det nån som vet hur man får bort biltema texten från kablarna så att det inte syns att man använder kablar från biltema ;P

//St

Tro det eller ej, men köper du de rosa färgade signalkablarna på biltema så funkar de bra.
Nu har jag inte de långa 5meters, utan de kortaste och jag har inte märkt att de va/är sämmre än tex. brl eller DLS kablen. har inte hört någon skillnad alls knappt, väldigt lite mellan DLS och biltema (iaf. ljudmässigt vad jag hört)

Senast redigerat av Tiaz (30 juli 2005)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
andreasl
31 juli 2005 · 391 Inlägg

fnissar,   ska du stå still och spela med bilen  på en ljudtävling?  eller ska du åka omkring och spela,     tänkte väl de,     du märker ingen skillnad på vilken kabel du andänder spec när man har bilen igång och är ute och glider.   men för övrigt kan det vara tjusigt med ett par rejäla RCA  med guldkontakter,      mitt tips är att dra till ljud butik   typ HI-FI klubben och skaffa dig några phoenix Gold kablar  finns fina sånna för 500kr+

saxin Profeten
31 juli 2005 · 30 Inlägg

Om du ska ha från biltema, och vill ha bort texten kanske du han spraya om dem :P. men det är nog bäst om du går till gummicentra i HFS och köper där.

Senast redigerat av saxin (31 juli 2005)

farskost
31 juli 2005 · 32 Inlägg

Jo, det får nog bli biltemas kablar. för jag käner inte att läga övermycket pengar på lågnivåabel om det inte behövs, lägger helle dom hundringaran på högtalare och steg smile o biltema texten får man väll ta o leva med, för måla tror jag inte blir snyggt, men man kan ju kanske försöka o vända den neråt lr någe, för det står väll bara på en sida tongue

//St

kIM0h
1 augusti 2005 · 126 Inlägg

Ja tror nog inte det mänskliga örat kan höra skillnad mellan en kabel för 150:- lr än för 1500:- , Men det ända du bör kolla är hur skärmad RCA "lågnivå" kabeln är, ju mer skärmad desto bättre, då slipper du störningar och sådant från bilens elektriskasystem.

9-5 aero
Saab 9-5 Aero "WT-R" (2006)
TT-Avant
1 augusti 2005 · 6 851 Inlägg

_oxygene_ skrev:
Ja tror nog inte det mänskliga örat kan höra skillnad mellan en kabel för 150:- lr än för 1500:- , Men det ända du bör kolla är hur skärmad RCA "lågnivå" kabeln är, ju mer skärmad desto bättre, då slipper du störningar och sådant från bilens elektriskasystem.

Jo det mänskliga örat hör skillnad på kablar. Har du en som är lindad på ett vist sätt och sedan en annan som är lindad tvärt om så KAN det vara en enorm skillnad. Det med bilstereo är samma som hem Hi-Fi. Själv så har jag bytt mina hemkablar och det vart en enorm skillnad, då va min gamla ändå inte dålig..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
saxin Profeten
1 augusti 2005 · 30 Inlägg

men vem hör en stereo när man varvar 7500 varv med en japansk rak 4:a ;P

farskost
1 augusti 2005 · 32 Inlägg

oki, det blir nog dls kablar när jag tänker efter, för allt anat i bilen kommer vara dls så blir det nog snyggast att använda dls lågnivån. öven om den är lite dyrare. men det kan det nog vara värt för helhetskänslan..

saxin skrev:
men vem hör en stereo när man varvar 7500 varv med en japansk rak 4:a ;P

alex, alla har inte en "bil" med motorcykelmotor, vissa har faktiskt normalare saker o glider runt i ;P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang