5513
Sök

Gnisslar i höger värmereglage vid högersväng (volvo 850)

467 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Hej.

Som topic lyder har jag problem med att det gnisslar i höger värmereglage, alltså där luften kommer in i kupén när jag svänger höger. Men endast när jag svänger höger.
Varför detta? Tar man bort gallret så finns ju inga rörliga delar där innanför vad jag kan se iaf?
Någon som vet varför? Kanske haft samma problem?

/ Johan

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

467 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Verkligen ingen som vart med om detta?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

HEAVY METAL
765 Inlägg
5 januari 2010
Hadde samma lika på min ena 850 jag ägde.. lika så en GLT.. dock komm ljudet när jag svängde bara när det va kallt ute.. Åtgärdade det aldrig innan jag sålde bilen.. Men jag kan väl tänka mig att lagret i fläkten behövs smörjas upp eller bytas ( glapp)  Ta av instrument brädan och kika där om du kan komma åt något den vägen.. Riktigt enkelt att skruva bort den..  Några skruvar på sidorna och i luftutblåsen i mitt konsollen så du måste ta bort gallren där!!  Mins inte om det satt skruvar i sido blåsen ?!!   Kolla med grabbarna på www.svxc.se annars..

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

1 171 Inlägg
5 januari 2010
Jo, jag har också nyligen fått något som passar din beskrivning ungefär på min 855:a. Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag vet lika lite som du just nu.

Det är som ett gnekande ljud som verkar komma från kupéfläkten. Det upphör när man stänger av den eller drar ner hastigheten på den.

467 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Engen!

D e samma me min. Gnisslar bara när det e kallt ute.. Lustigt nog. Visst kan man ta bort panelen. Hade den nyss borta när ja bytte till dioder i mätarhuset. Lite krångel eftersom airbagen ska kopplas ur för att få bort panelen. Men det e gjort på 20 min om man vet hur man gör. E väl bara att vänta tills det blir varmt igen haha. Har inge garage o meka i. Står ogjärna ute i 20 minus o fixar med det där.

Sök