5439
Sök

Omreg av blazer 88 Hjälp!

1 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
har en lb reggad bensinare, familjen har växt och baksäte har jag,men måste ha intyg som visar att bilen får ha 4 passagerare. Företaget som tog in cheva 1988 har gått omkull och GM sverige slutade skriva intyg i aug i fjol. Inga övertalnings fösök hjälpte. Bilen har i sin barndom varit pb reggad. Funderingen va att få den pb,eller om möjligt lb med dispans på passagerare, alla förslag motages med tacksamhet.

1 163 Inlägg
9 januari 2010
Rätt omöjligt idag att få dispans i lätta lastbilar.

Smidigast är att du fuskar, antingen slänger du in ett baksäte och kör med det vilket kan ge lite böter samt problem med försäkringsbolagen om det sker en olyka och någon skadar sig i baksätet.
Eller så köper du papprena på en annan Blazer som är reggad med passagerare, detta är väldigt olagligt men vad ska man göra när dom sätter käppar i hjulen för oss?

Min Suburban kommer gå från att vara en lättlastbils reggad 89:a med plats för 2personer till att bli en skattebefriad lättlastbil från -76 med dispans för 4passagerare.
Man får fuska när det inte finns andra utvägar...

Mvh

Analog warfare bevara kassettbands kulturen
133 Inlägg
9 januari 2010
Fanns en period då sbp vägrade att typa Blazer som lastbil av nån anledning.

Har hjälpt till med omreg av blazer pb till lb.

Min tanke är att din bil någon gång vid import (?) har typats som pb och i ett senare skede tvärtom
Titta i dina papper efter när bilen registrerats i sverige och om den typats efter det.
Beställ sen registerutdrag från tss och finns det gamla reg bevis där den är pb typad ska det inte vara några större problem
eventuella bältesdispenser och dylikt ska stå på de papprena

"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing

Sök