2653
Sök

Ostjälbar bil

217 Inlägg
12 januari 2010
Hamilton skrev:
MrTorture skrev:
Hamilton skrev:

och med det menar du?

inget elakt menat, men antagligen att han tycker det framgår att du skiter i hur svårt vi har det under 25 att hitta bra pris på försäkring och att vi döms innan vi gjort fel.

och ja, vi tar rätt illa upp när du förklarade att det var bra att de va på det sättet då det gynnade din premie.

Har ju själv varit under 25 men på den tiden var moralen en helt annan då fick man köpa den bilen man hade råd att även försäkra oftast blev det den obligatoriska trafikförsäkringen.
Men tiderna ändras och så även moralen.

Att bli kallad Idiot av en snorunge kan jag leva med......

Vet i fan va?

Das Auto

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
12 januari 2010
Hamilton skrev:
MrTorture skrev:
Hamilton skrev:

och med det menar du?

inget elakt menat, men antagligen att han tycker det framgår att du skiter i hur svårt vi har det under 25 att hitta bra pris på försäkring och att vi döms innan vi gjort fel.

och ja, vi tar rätt illa upp när du förklarade att det var bra att de va på det sättet då det gynnade din premie.

Har ju själv varit under 25 men på den tiden var moralen en helt annan då fick man köpa den bilen man hade råd att även försäkra oftast blev det den obligatoriska trafikförsäkringen.

Fom den dagen man fyller 25 är man alltså felfri? roll Väntar med spänning på den dagen i så fall cool

Rock'n Roll

8 894 Inlägg
12 januari 2010
TenZer skrev:
Hamilton skrev:
MrTorture skrev:

Fom den dagen man fyller 25 är man alltså felfri? roll Väntar med spänning på den dagen i så fall cool

Ja vill man tolka det så, så gärna för mig.
Men jag tror nog att du förstår vad som menas, är ju inte jag som satt reglerna.....

Fotograf på tierpidag.se

217 Inlägg
13 januari 2010
TenZer skrev:
Hamilton skrev:
MrTorture skrev:

aa det vet du väl? När man blir 25 så slutar man köra över stolpar och diverse grejer! Så då sjunker kostnaden. Alla kärringar över 35 borde ju ha dubbla försäkringskostnaden mot en kille i 20 årsåldern!cool

Das Auto

217 Inlägg
13 januari 2010
Hamilton skrev:
TenZer skrev:
Hamilton skrev:

Ja vill man tolka det så, så gärna för mig.
Men jag tror nog att du förstår vad som menas, är ju inte jag som satt reglerna.....

Och det tackar vi GUD för ska du veta din "alla under 25 hatare"!
Hade du bestämt nåt hade väl alla under ~25 betalt skyhögt medans du fick åka gratis med bilen.
Så länge du har det bra så är det ju lugnt.
Senast redigerat av GTI_Jocke (13 januari 2010)

Das Auto

322 Inlägg
13 januari 2010
han har nog aldrig vart under 25 själv så klart han säger som han gör=)

528 Inlägg
13 januari 2010
Det är klart man kan förstå att det känns jobbigt att inte kunna betala för något man vill ha, men det är ju glasklart ändå; man betalar för sig.  Du vill köpa en försäkring av ett privat bolag och de anser att du är mer kostsam om du är ung.  Om någon inte håller med om sin egna risk så teckna bara trafikförsäkring då. Den kan i många fall också vara dyr beroende på ålder och bil - och den som rakt av tycker det är fel kategorisering av ungdomar så är marknaden väl fri? Starta eget försäkringsbolag då.

Det är inte mer konstigt än att om du inte har råd med en Corvette så kan du inte få en sponsrad av generationerna över dig.  Antingen får du bli rik och så sätt köpa en - eller så får du vänta tills du sparat pengar; precis som alla oss andra. Man "får" inget gratis.

528 Inlägg
13 januari 2010
Det finns ju inga regleringar som är träffsäkra men jag skulle våga påstå att om man frångick bruket av riskfaktorisering;  ålder, bil, hur länge man haft körkort etc, etc  så skulle premierna överlag bli dyrare för alla.  Tänk er att varje avtal om försäkring tecknas i blindo om dessa faktorer - då måste ju bolaget på något sätt räkna på hela kundbasen och safe'a in in en ungefärlig vinst och om man inte vet något om kunden så tror jag nog man hellre räknar på högre risk än vad man i vissa fall kanske skulle gjort om man visste mer.   Då har jag bortsett från det orättvisa i att vissa faktiska grupperingar (de som mer sällan har användning för försäkringsbolagen,) får betala för andra.

Fisketokig
2 997 Inlägg
13 januari 2010
IF är ena jävla tomtar.

Fick parkeringsskada på min Saab under tiden jag var och handlade.
Var en buckla när jag kom ut, den var inte där innan.
Fick det granskat av skadereglerare och bedömt att det var en klar parkeringsskada. Den hade inte kunnat uppstå annat än att något kört in i min stillastående bil.

Sedan meddelar IF att inget betalas ut då man måste ha vittnen från platsen och att de brukar neka ersättning till parkeringsskador där man vart ensam om att lämna och komma tillbaka till bilen.

Killen som kollade skadan hade de bara till att bedöma kostnader, hans intyg om att det måste vara p-skada behöver de inte bry sig om. IF bedömer skadan på telefon och han bedömer kostnader.

Så alla med IF kan ju utesluta att åka ensam och i en Saab. Skaffa en bil som är lätt att sno och glöm inte att packa bilen full med vittnen. Några som gärna sitter kvar i bilen.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök