4646
Sök

Hur många meter avgasrör behövs?

236 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Hej! Har tänkt att bygga 3" avgasrör till min volvo 945. Hur många meter behöver jag? finns det böjar och grejer klara lr måste man kapa och svetsa. Jag svetsar ihop det mesta sen för att få så bra som möjligt

Bärs!
3 456 Inlägg
15 mars 2010
Du behöver 12 meter ungefär. +/- 13mm. Böjar finns absolut inte, det får du beställa från Polen.

Garaget.org peakade 2008.

236 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Du behöver 12 meter ungefär. +/- 13mm. Böjar finns absolut inte, det får du beställa från Polen.

Att du orkar

Varningar. 36
1 200 Inlägg
15 mars 2010
Det är samma kille i polen som böjer rören, som böjer alla bananer, så det kan kosta en peng, men det är det värt. han vet vad han gör om man säger så.
Senast redigerat av TFkarlsson (15 mars 2010)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Gangstuh
122 Inlägg
15 mars 2010
hahaha aga_diff tongue  du e fan min idol på forumet tongue

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 mars 2010
ett OTROOOOLIGT hett tips är ju att ta en tumstock, en anka, eller en ickesliten blyertspenna och lägga sig och mäta hur mycket rör du behöver?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

NissanMotorsport
15 mars 2010
ta bort de gamla å mät

354 Inlägg
15 mars 2010
beror förståss på hur du "drar" det dit bak, men jag byggde nyss och jag köpte 3 meters rör stump, och det lämnade till och med av en bit.. smile det var dock på en e30 2 dörrars men.. Men det är krökar som går mest åt! smile men som sagt mäta av det gamla går ju bra!

mvh.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
15 mars 2010
du behöver ca 2 meters rör som du kan kapa å ha dig med, 2st 30 graders böjar ist för burken innan axeln, en kardan krök! och kanske lite stegmuffar och upphängningar! och ngn dämpare om du vill ha det!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

236 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Tack mattias och båge för era svar wink Det hjälpte nu ska jag iväg å köpa imorgon

211 Inlägg
15 mars 2010
Sätt dig i lugn och ro och fundera ut massa frågor....google först sen om du inte hittar svar kan du samla alla frågor i en tråd. Blir väldigt många trådar annars. tre trådar om avgasrör och en om turbon på strax över en timma.

Och appropå röret. Mät det gamla och bygg efter det. Det är skit när det inte riktigt stämmer och ligger emot nånstanns.

trucker bejb
35 Inlägg
15 mars 2010
spara cash o dra side pipes istället.. funkar bättre o brötar fint

// stavén

4 001 Inlägg
15 mars 2010
TFkarlsson skrev:
Det är samma kille i polen som böjer rören, som böjer alla bananer, så det kan kosta en peng, men det är det värt. han vet vad han gör om man säger så.

enligt vad jag har hört så är det även han som borrar makaronerna, den enda personen i världen som kan borra dom efter att dom blivit böjda

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök