2635
Sök

Vilka har varit i Usa?

The real Swede
56 Inlägg
4 april 2010
Bott drygt 1 år i New York i slutet av 80-talet sen bodde jag i Dallas, Texas mellan åren 1997-2004.

Mvh,
Eric Hjelte

Blixtjägare
66 Inlägg
4 april 2010
Varit där 8 st semestrar nu och fler är på g, nu i okt-nov då fotbollssäsongen är i full gång. En stor upplevelse att gå på dessa live med 70000-80000 på läktaren, man får gåshud, 29 matcher hittills.
27 stater är också avverkade

340 Inlägg
4 april 2010
Powerman skrev:
pamela skrev:
Powerman skrev:
Jepp. Har varit där.

Trevligt. Vart?

Amerikanska Västkusten. Hyrde husbil och åkte runt i tre delstater Kalifornien, Nevada samt Arizona. Väg 2 Utmed Stilla Havskusten är otroligt vacker.

Du måste mena highway1??? Väg två har jag aldrig hört talas om och då har jag roadtrippat USA två gånger och besökt den vägen två gånger:)

340 Inlägg
4 april 2010
niclas_swe skrev:
mickinho skrev:
jag är riktigt sugen på att åka till USA under några veckor. jag har dock två frågor.
1. får man köra med svenskt körkort i USA?
2. låt oss säga att man är där i 6 veckor, vad kostar då en roadtrip?

1. Ja, för kunde man åka in till DMV och plocka ut ett amerikanskt körkort om man var i tex Kalifornien dock så är det inte så längre, nu måste du göra proven och allt som alla andra.
2. det beror på.. dyrt som fan och i stort sett omöjligt att hyra en bil (i vissa stater!) soppan är billig ca 40% av vårt pris. Sen tillkommer det vägtullar osv. Annars så kan man leva rätt billigt när det kommer till mat osv.

??????????????

Ja du får köra med Svenskt körkort i USA men det skadar inte att ha ett Internationellt körkort och det är lika lätt att fixa som ditt pass.
Åk till närmaste flygplats om du ska ha hyrbil, där finner du bäste priser, där finns Hertz, dollar car rental osv.
Räkna med minst 50000:- om ni är två som åker per skalle, jag korsade usa för ett par årsedan med Start i New York och stop i LA, 810svenska mil senare så var 40000:- slut men man gör ju otroligt mycket mer än att åka bil:)

340 Inlägg
4 april 2010
bjornE_ skrev:
Vart i USA två gånger, första gången bara över en vecka i Los Angeles hos brorsan, sen en månad i Los Angeles och hälsade på honom igen ett par år senare. Då blev det även San Fransisco, Las Vegas, San Diego, Tijuana osvosv... smile

Fett nice!!! <3

Coolt, När jag var i San Diego så var man jäkligt nära Tijuana, jag var på ett outlet som låg precis bredvid gränsen, lite sugen var man ju på ett besök men jag fick inte lämna landet med hyrbilen..

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
4 april 2010
1+

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

Sök