Tips/hjälp angående avregistrering och ägarbyte?

Ckosworth Mr
29 oktober 2009 · 607 Inlägg

Hej!

Har en bekant som har problem med två bilar som han trott varit skrotad och såld sen länge och tänkte att nån här på Gorg hade förslag på en lösning eller kanske suttit i samma båt?

Jag har två frågor?

Fråga 1: Hur går man till väga för att bli av med "ägarskapet" om man skrotat en bil för ca 20år sedan, men märker att man fortfarande står som ägare på just detta fordon?
Det verkar som att det inte bara går att beställa ägarbevis och sen avregga?

Fråga 2: I stort sett samma scenario som ovan, men bilen har blivit såld(istället för skrotad)men av någon anledning har ägarbytet inte gått igenom?
Skall man avregga(om det går) och hoppas på att nuvarande ägare inte bryr sig? (Han har ju inte brytt sig om vem som ägt bilen senaste 20åren så det skall väl inte spela någon roll tyckar man)

Kännedom för vart dessa bilar(och ägare) befinner sig nu finns så klart inte.(om dom fortfarande existerar vill säga)

Tack på förhand
/F

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
blacken
29 oktober 2009 ·

Ta kontakt med den skroten som bil 1 blev skrotad på.
och ta kontakt med bilregistret? och snacka med dom hur det ligger till..

The_Rebel Gréve
29 oktober 2009 · 497 Inlägg

bara att låta bli att betala avgiften för att den ska stå kvar i registret å elda upp papperen så är saken löst.. så har jag gjort med ett par bilar å de har inte varit några problem tongue

gamlingen
30 oktober 2009 · 5 198 Inlägg

Sååå.. eldar man upp pappret så är allt ok ?  man står väl kvar som ägare i registret ändå ? eller eldas registret också upp ?

turboforssen Telge Drifting Team
30 oktober 2009 · 5 398 Inlägg

hur fan lyckas man att missat att man har stått på en bil i 20år som har blivit skrotad eller såld?
är ju bara att skicka efter nya papper å skicka till baka dom till vägvärket , med skrotad rutan i fylld
alla folkrace åkare blir ju av med sina bilar så det ska funka

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Ckosworth Mr
30 oktober 2009 · 607 Inlägg

turboforssen skrev:
hur fan lyckas man att missat att man har stått på en bil i 20år som har blivit skrotad eller såld?
är ju bara att skicka efter nya papper å skicka till baka dom till vägvärket , med skrotad rutan i fylld
alla folkrace åkare blir ju av med sina bilar så det ska funka

Ja du det vet jag inte faktiskt hur han lyckats ??

Ok tack för tipset skall kolla upp det

/F

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
142R
14 juni 2010 · 300 Inlägg

turboforssen skrev:
hur fan lyckas man att missat att man har stått på en bil i 20år som har blivit skrotad eller såld?
är ju bara att skicka efter nya papper å skicka till baka dom till vägvärket , med skrotad rutan i fylld
alla folkrace åkare blir ju av med sina bilar så det ska funka

folkraceåkarna skriver också in de nya vagnboksnumret, därför går de skrota så, kollat de för jag sitter i samma sitts wink

Toyota Supra "Vänsterstyrd Singel Mk18" (1995)
Volkswagen Passat TDI "NrOne" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang