Hej på er... ja skulle va tacksam för lite hjälp med att bygga in min 12":a å mina 10":or i bagaget på min sedan! ja har 2st 10":or 1st 12":a 2st slutsteg å massa plats i bagaget skullle villa ha lite mått å så för att få in dessa grejjor eller förslag på hur ja ska göra... tack på förhand //Cribb
hmm vad jag minns från min 740 så var det väldigt svårt att få in bas ljudet in i bilen. jag hade 2 st 10" och 2 st 12" men ljudet kom inte igenom..
prova att göra 2 st 2" hål i hatthyllan och sen sätta bas reflexrör där annars blir det svårt att få in ljudet i bilen. om du inte vill ha skidluckan nere förstås..
Jag klipte bort nästan hela hatt hyllan plåten alltså på min 740 ett rektangulärt hål på ca 50-60 cm längnd & ca 15 brett, sen plasera jag basarna ca 15-20 cm ifrån luck öpningen så basarna spelar bakåt det blev mycket bra ljud för att vara i en 740
kan rekomendera att itne bygga basreflex i din bil.. de jag hade valt är en bandpass låda med 10"arna och porten in i bilen.. fixar du ett bra steg så tror ja de duger..
En bandpass låda är det svåraste du kan bygga missar man lite på måtten kan det låta skit! (talar av erfarenhet) men får du till den blir ljudet mkt kraftigare än nån annan låda men du kan inte få nån riktig kick i basen utan bli rmer buller bas (typ film bas)
Bygg en stor låda med 3 skilda kammare ( en vägg mellan varje bas)...dra sen en 3" eller 4" basport upp genom hatthyllan från varje bas...se till att ha ordntligt bra med kräm i stegen i både watten och strömmen så ska det nog låta gött...obs använd hyfsat stor låda till 12" basen och två mindre lådor till 10:orna