Bilen skall förvisso in på sin 7500 mila service om ett tag, men min nyfikenhet och allergi mot missljud söker snabbare svar.
Jag får ett missljud precis intill motorn när jag vrider på tändningen på min Golf 3 -96. Undrar självklart vad det är för nånting, svårt att beskriva ljudet, men om man skall jämföra det med något så skulle det väl vara i stil med tv's testbild fast annan ton.
Det var någon som trodde att det kunde hänga ihop med bränslepumpen.
Skall tilläggas att ljudet är kvar även när motorn är igång, men då överröstas ljudet av motorn, (om man inte sticker ner huvudet i motorrummet dvs.).