Efter chippning ingen skillnad på en saab 900 2.0t 96a

volvo_bobban
1 augusti 2010 · 111 Inlägg

tjenare det är så att jag lät en kille i gävle chippa min bil (omprogramera) styrboxen till steg 3 det skulle ungefär ge 240-250hk det borde man ju känna skillnad på och efter det så vart det inte någon skillnad på axxet eller nått så han trodde det var en magnetventil som styrladdtrycket så jag åkte hem och köpte en och böt den med det vart inte någon skillnad på det. men någon som har en aning om vad fan det kan vara eller om det är fel på något annat på bilen som gör att laddet är lågt det går inte ens upp till det röda på org laddtrycksmätaren eller någon som har en aning vad det kan vara jag har felsökt på saab med det är inte något fel alls mvh/volvo_bobban

Full Gas Spar Tid
Turbo260
1 augusti 2010 ·

Verkar nästan som om killen sagt att han ändrat i chippet, men i själva verket inte gjort något alls, utom tagit betalt då.

Jag har Nordic steg 2 i min Saab, som ger 240 hk och mätaren på originala laddtrycksmätaren går då upp till mitten på det röda. Fast då sitter det 3" downpie, 2.5" kat och 3" halvsats på.

Melker_elk Blyfot och motor dödare
1 augusti 2010 · 388 Inlägg

volvo_bobban skrev:
tjenare det är så att jag lät en kille i gävle chippa min bil (omprogramera) styrboxen till steg 3 det skulle ungefär ge 240-250hk det borde man ju känna skillnad på och efter det så vart det inte någon skillnad på axxet eller nått så han trodde det var en magnetventil som styrladdtrycket så jag åkte hem och köpte en och böt den med det vart inte någon skillnad på det. men någon som har en aning om vad fan det kan vara eller om det är fel på något annat på bilen som gör att laddet är lågt det går inte ens upp till det röda på org laddtrycksmätaren eller någon som har en aning vad det kan vara jag har felsökt på saab med det är inte något fel alls mvh/volvo_bobban

inte för att vara elak men du har blivit lurad, om du inte har något annat än chip så förstår ja att det inte känns någon skillnad för steg 3 chipet så måste man byta rätt mycket.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
volvo_bobban
1 augusti 2010 · 111 Inlägg

_Butcher_ skrev:

volvo_bobban skrev:
tjenare det är så att jag lät en kille i gävle chippa min bil (omprogramera) styrboxen till steg 3 det skulle ungefär ge 240-250hk det borde man ju känna skillnad på och efter det så vart det inte någon skillnad på axxet eller nått så han trodde det var en magnetventil som styrladdtrycket så jag åkte hem och köpte en och böt den med det vart inte någon skillnad på det. men någon som har en aning om vad fan det kan vara eller om det är fel på något annat på bilen som gör att laddet är lågt det går inte ens upp till det röda på org laddtrycksmätaren eller någon som har en aning vad det kan vara jag har felsökt på saab med det är inte något fel alls mvh/volvo_bobban

inte för att vara elak men du har blivit lurad, om du inte har något annat än chip så förstår ja att det inte känns någon skillnad för steg 3 chipet så måste man byta rätt mycket.

det förstår jag men jag har 2,5tum helavägen och fullflödeskat

Full Gas Spar Tid
volvo_bobban
1 augusti 2010 · 111 Inlägg

Turbo260 skrev:
Verkar nästan som om killen sagt att han ändrat i chippet, men i själva verket inte gjort något alls, utom tagit betalt då.

Jag har Nordic steg 2 i min Saab, som ger 240 hk och mätaren på originala laddtrycksmätaren går då upp till mitten på det röda. Fast då sitter det 3" downpie, 2.5" kat och 3" halvsats på


.

men det va så att han la in 16hertz programvaran eller om det va 20 och det skulle egentligen vara tvärt om men det är ju det att jag bor i fagersta och det är fan typ 20mil för att åka dit och låta han programera om igen

Senast redigerat av volvo_bobban (1 augusti 2010)

Full Gas Spar Tid
Fredrik-79
2 augusti 2010 · 2 164 Inlägg

Åk till en av dom mer kända saab trimmarna o en trimmning som håller va de lovar.
Du verkar ju ha blivit ganska lurad.

/F

Saab 9-5 SE (2001)
ToP Anything But Ordinary..
11 september 2010 · 80 Inlägg

rek att du åker till maptun i örebro, dom hjälper dig och garanterar att de händer nått kan ja lova smile

mex77
12 september 2010 · 32 Inlägg

Kontakta personen som utförde behandlingen, går inte bilen som den skall får han fixa det.
Vid trubbel är det alltid fint att hänga ut oseriösa här :o

Senast redigerat av mex77 (12 september 2010)

Audi S8 "Black Edition" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang