4087
Sök

Hur koppla allt? Har jag fattat rätt?

5 Inlägg
4 september 2005
Trådstartare
#1
hej
Senast redigerat av hanoy (30 september 2005)

69 Inlägg
4 september 2005
#2
Du tycks ha glömt att du måsta ha en säkring precis i början på din huvudelkabel, om du inte har en säkring och kablen på nåt sätt slägger sig mot chassiet så kan det bli en dyr erfarenhet.

Sladden till remoten borde du väl kunna köpa överallt, clas ohlson, eller vilken elaffär som helst?

Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT

12 086 Inlägg
4 september 2005
#3
Remotekabeln kan du ha vilket skitsladd som hälst, går bara en svag signalström igenom. Många använder om han har trippelavskärmad lågnivåkabel just avskärmaren i mitten som remote.

Strömkabel köper du på vilken Ok mack som hällst!

5 Inlägg
4 september 2005
Trådstartare
#4
Nej ja glömde inte säkringen dock så vet jag inte om jag skall ta 30 eller 40 Ampere eller vad ska man ta?
Jl audio 4300 slutsteg.... Någon som kan leta upp rätt kabel på clasohlsson Remoten. Eller kan jag använda en 0.75 högtalarkabel?
Senast redigerat av hanoy (4 september 2005)

494 Inlägg
4 september 2005
#5
högtalara kabel funkar bra big_smile de burkar jag använda när man har dåligt med sladd hemma.
de går typ ingen ström igenom den så de duger med va för skit som helst till remoten..

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

4 554 Inlägg
4 september 2005
#6
de enda man bör tänka på är att remotekabeln i lågnivån är så tunn att den riskerar att dras av eller klämmas av på vägen .. jag rekomenderar en vanlig 1.5mm2 rk kablel finns överallt och kostar inget... hittar du ingen är de bara och dra ut en från vägguttaget:P

69 Inlägg
4 september 2005
#7
Angående säkring så kolla vad det sitter på steget, och ta en säkring som tål lite mer eller lika mycket...

Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT

Adder
972 Inlägg
5 september 2005
#8
hanoy skrev:
Nej ja glömde inte säkringen dock så vet jag inte om jag skall ta 30 eller 40 Ampere eller vad ska man ta?
Jl audio 4300 slutsteg.... Någon som kan leta upp rätt kabel på clasohlsson Remoten. Eller kan jag använda en 0.75 högtalarkabel?

Här står det mesta... http://hem.passagen.se/pagus/tabell.html

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\


Sök