3491
Sök

Köpråd: Första bil

Meldem
917 Inlägg
2 december 2010
Precis, 7k e rätt mkt om du inte har andra utgifter som typ hyra, mat.... sambo.............alkohol..... wink Så med den månadslönen bör du känna dig säker om du köper en bil för runt 10k!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

82 Inlägg
2 december 2010
är alla omegor bakhjulsdrivna? smile

38 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
säker 7 e den inte men den varierar mellan 6-10 oftast:D

38 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
eftersom jag inte vet så mycket om motorer och köp av beg bil så undrar jag om här finns någon här i malmö som skulle kunna tänka sig att hjälpa till för någon peng. kom gärna med förslag.

560 Inlägg
2 december 2010
Pryllan skrev:

Japp de stämmer, alla omega är bakhjulsdrivna ända fram till 2003 big_smile

560 Inlägg
2 december 2010
pizzabud1 skrev:
eftersom jag inte vet så mycket om motorer och köp av beg bil så undrar jag om här finns någon här i malmö som skulle kunna tänka sig att hjälpa till för någon peng. kom gärna med förslag.

Spelar inte så stor roll om de sägs vara en bra/dålig motor när de rör sig om äldre bilar... de som spelar roll i huvudsak är om bilen är servad enligt konstens alla regler! Byter man olja och filter regelbundet så brukar motorn hålla.

Men när du väljer bil, så välj med hjärtat! Det ska vara personligt tycker jag. De ska kännas rätt, alltså bilen ska falla dig i smak utéende mässigt och kännas bra när du provkör den smile Sen är de som med alla bilar, de kostar att äga dom, såsom parkering, försäkring, bensin, slitage osv. osv.

82 Inlägg
2 december 2010
Wilsgaard skrev:
Pryllan skrev:

Japp de stämmer, alla omega är bakhjulsdrivna ända fram till 2003 big_smile

Fan va nice. nu öppnade jag mina ögon för dom oxå:) finns ju trevliga ex. o dom ligger j.vla lågt i pris. yikes
men försöker hitta mig en fin 940. vet att dom drar en jevla massor med bensin o liknande. Men den faller mig fint i smaken. o lätt att mecka med är den också smile

Sök