Saab 9-5 -99 rasslar under huven

shandra
30 januari 2011 · 120 Inlägg

www.45ansbil.com kan man gå in och kika på den gamle bilen......... Sist men inte minst står det i annonsen FYND SKICK.

shandra
30 januari 2011 · 120 Inlägg

hotrodder skrev:

shandra skrev:
Sådärja. Då har man köpt sig en ny 9-5 smile . En som gått 17.000 mil smile. Ny turbo, ny kedja osv... Känns bra, hoppas den här håller lite längre ;p

Bilder och info?

Bilder kommer nångång.... Allt på bilen är så gott som nytt. Bes till 02-12. Inte en rostfläck, inga bucklor. Ingenting. Mycket välvårdad. Fick prutat ner den 5.000 också. Så den var förmodligen värd pengarna jag gav för den wink lite och ingenting med andra ord.

shandra
30 januari 2011 · 120 Inlägg

Nyrenoverad motor. Alla slitagedelar bytta i motorn. Kedja. Ny aero koppling. Ny turbo. Alla vätskor+olja utbytt. Nya bromsbackar. Speedparts luftfilter.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 januari 2011 · 17 521 Inlägg

Kibil skrev:

shandra skrev:
Nu ligger bilen ute på annons igen, den jag lämnade tillbaka. Han begär 27.500kr??????????!!!!!!! Stackars sate som köper den bilen.

Länk?

http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=4 … mansbilgbg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
shandra
30 januari 2011 · 120 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Kibil skrev:

shandra skrev:
Nu ligger bilen ute på annons igen, den jag lämnade tillbaka. Han begär 27.500kr??????????!!!!!!! Stackars sate som köper den bilen.

Länk?

http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=4 … mansbilgbg

Där är hon ja. Fuxan tongue

Kibil
30 januari 2011 · 552 Inlägg

Det var nog inte sista gången vi såg den bilen i alla fall.

shandra
30 januari 2011 · 120 Inlägg

Kibil skrev:
Det var nog inte sista gången vi såg den bilen i alla fall.

Nepp. Verkar inte så.... mad

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
30 januari 2011 · 6 170 Inlägg

Köpt nya bilen i Ängelholm ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Andromeda Rumpmas
30 januari 2011 · 3 860 Inlägg

Grattis till nya bilen och bättre tur denna gång smile

Men fan vilket as till säljare. Skrota den skulle han va? Är du sugen på att jävlas så kan du SMS:a till trafikregistret på 72503 om någon vecka eller så. Skriv regnumret i SMS'et så får du tillbaka ägarens namn och bostadsort. Kolla sedan efter nummer till ägaren på Eniro. Har bilen en ny ägare kan du sedan ringa denne och tipsa om topplockspackningar och annat smått och gott. Det kostar kanske någon tia sammanlagt, men det kan det kanske vara värt smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
shandra
30 januari 2011 · 120 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Köpt nya bilen i Ängelholm ??

ja de hette väl så big_smile

shandra
30 januari 2011 · 120 Inlägg

Andromeda skrev:
Grattis till nya bilen och bättre tur denna gång smile

Men fan vilket as till säljare. Skrota den skulle han va? Är du sugen på att jävlas så kan du SMS:a till trafikregistret på 72503 om någon vecka eller så. Skriv regnumret i SMS'et så får du tillbaka ägarens namn och bostadsort. Kolla sedan efter nummer till ägaren på Eniro. Har bilen en ny ägare kan du sedan ringa denne och tipsa om topplockspackningar och annat smått och gott. Det kostar kanske någon tia sammanlagt, men det kan det kanske vara värt smile

Jo vet det... smile Ja det är det säkert... Ja as är bara förnamnet.. Snacka om BLUFF!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 januari 2011 · 17 521 Inlägg

Andromeda skrev:
Grattis till nya bilen och bättre tur denna gång smile

Men fan vilket as till säljare. Skrota den skulle han va? Är du sugen på att jävlas så kan du SMS:a till trafikregistret på 72503 om någon vecka eller så. Skriv regnumret i SMS'et så får du tillbaka ägarens namn och bostadsort. Kolla sedan efter nummer till ägaren på Eniro. Har bilen en ny ägare kan du sedan ringa denne och tipsa om topplockspackningar och annat smått och gott. Det kostar kanske någon tia sammanlagt, men det kan det kanske vara värt smile

Tittar man noga på bilderna som säljaren lägger ut är regnummret FUX490. Ingen PUL här då bilden finns på säljarens hemsida.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
30 januari 2011 · 6 170 Inlägg

shandra skrev:

TBOC_Razor skrev:
Köpt nya bilen i Ängelholm ??

ja de hette väl så big_smile

Men vafan, den skulle ju jag köpa :<


Kände igen bilen direkt på din beskrivning med speedpartsfiltret haha.


Men lycka till med bilen iaf.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
shandra
30 januari 2011 · 120 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

shandra skrev:

TBOC_Razor skrev:
Köpt nya bilen i Ängelholm ??

ja de hette väl så big_smile

Men vafan, den skulle ju jag köpa :<


Kände igen bilen direkt på din beskrivning med speedpartsfiltret haha.


Men lycka till med bilen iaf.

Hahaha jasså. Ja jag hann före wink.

Tack smile hoppas det går vägen denna gången.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 januari 2011 · 17 521 Inlägg

Ja nu är jag nyfiken iallafall! Bilder, info, länk?

Har själv fått en liten kick för saab så jag letar efter en 900 V6. Wish me good luck... Automat så klart! Perfekt andrabil! Med power?! Är automaten att lita på?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kibil
30 januari 2011 · 552 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Ja nu är jag nyfiken iallafall! Bilder, info, länk?

Har själv fått en liten kick för saab så jag letar efter en 900 V6. Wish me good luck... Automat så klart! Perfekt andrabil! Med power?! Är automaten att lita på?

Visst automaten på 900 är ju skön och rätt så hållbar. Men varför inte lägga till några tusen och köpa en Griffin?

tex:

http://www.blocket.se/skaraborg/Saab_9_ … 15&w=3

Andromeda Rumpmas
30 januari 2011 · 3 860 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Ja nu är jag nyfiken iallafall! Bilder, info, länk?

Har själv fått en liten kick för saab så jag letar efter en 900 V6. Wish me good luck... Automat så klart! Perfekt andrabil! Med power?! Är automaten att lita på?

Automaten är hållbar. Men själva V6-motorn har väl fått blandade recensioner. Den är säkert kanon när den fungerar, men dyra delar, krångligare konstruktion och betydligt mindre delar begagnat än till de fyrcylindriga. Den var väl ingen storsäljare direkt tyvärr.

0-100 går på 8,6s enligt instruktionsboken, bara en tiondel sämre än turbon.

Just det, framvagnen delas med de andra motorerna, så delar slits snabbare pga den tyngre motorn. Vidare har den kamrem istället för kedja, och den ska ju bytas.

Jag skulle undvika en Saab mellan 20-25k mil då många saker rasar där. Vanligt att koppling, chassikomponenter såsom dämpare, leder etc rasar i de miltalen. Är mycket sådant bytt redan skulle jag förstås tuta och köra.

Senast redigerat av Andromeda (30 januari 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang