Chrysler 300C Touring - förbrukningen ?

adde34
22 december 2008 · 33 Inlägg

Hej
Är sugen på en sån här bil men tänkte höra först om någon vet riktiga förbrukningen på olika 300C motorer  (bensin). Skulle kanske underlätta vid köp. Tack

expect1991
22 december 2008 · 1 814 Inlägg

Kanske inte ett svar på din fråga men du pruta en hel del på en sån här bil sen när du ska köpa smile

azXig Finlirare
22 december 2008 · 478 Inlägg

http://www.smartson.se/test/bil/chrysler-300c.htm

"Tanken rymmer 71 liter och beräknad förbrukning vid blandad körning är 1,34 l/mil"

adde34
22 december 2008 · 33 Inlägg

Jo , den har tre olika motorer.
2,7 V6
3,5 V6
5,6 V8 Hemi
Förbrukning på alla tre vid blandad , stads och landsväg körning undrar jag om. Tänkte fråga ägarna till såna bilar för att de vet bäst. Testerna brukar inte stämma riktigt

Moparboy440
22 december 2008 · 4 682 Inlägg

adde34 skrev:
Jo , den har tre olika motorer.
2,7 V6
3,5 V6
5,6 V8 Hemi
Förbrukning på alla tre vid blandad , stads och landsväg körning undrar jag om. Tänkte fråga ägarna till såna bilar för att de vet bäst. Testerna brukar inte stämma riktigt

5.7 liter e den mindre hemi motorn faktist på tongue.

LeoK
9 januari 2009 · 1 Inlägg

Hej, har en 300C 3,5l. V6, sedanmodellen, den skall dra 1,11 l/mil blandad körning och det är just vad den gör också om man kör lugnt och fint. På landsväg har den gått på 0,95 l/mil. Har hört att 5,9 l hemin inte drar särskilt mycket mer vid snäll körning pga avstängning av cylindrar, men det får väl någon med den motorn verifiera. Sen är det väl så att man gärna trycker lite extra på gasen då och då när resurserna finns:-)
Hälsningar Leo

Chrysler 300c "sedan" (2005)
FL3JM Inga konstigheter
10 januari 2009 · 2 064 Inlägg

Min Magnum RT (V8 Hemin på 5.7 Liter) drog 0.99 L/milen en gång då jag körde lugnt en längre sträcka. Men det hände bara en gång. big_smile Köra lugnt är inte nått man gör när man har Hemin! big_smile
I snitt drog den 1.3 L/milen blandad körning om man höll sig borta från stan. Så som jag körde, dvs med tung fot och en del stads-åka, så drog den 1.5-1.6 L/milen. smile

V12TwinTurbo
11 februari 2011 · 5 Inlägg

FL3JM skrev:
Min Magnum RT (V8 Hemin på 5.7 Liter) drog 0.99 L/milen en gång då jag körde lugnt en längre sträcka. Men det hände bara en gång. big_smile Köra lugnt är inte nått man gör när man har Hemin! big_smile
I snitt drog den 1.3 L/milen blandad körning om man höll sig borta från stan. Så som jag körde, dvs med tung fot och en del stads-åka, så drog den 1.5-1.6 L/milen. smile

Tjena. Tänkte lägga mig i lite och fråga en sak om dessa Hemi mtorer, hade för mig att, körde man lugnt använde man 4 cylindrar, vid omkörningar 6, och vid full gas 8. Stämmer inte detta? Och om de gör de så, påverkar inte detta förbrukningen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang