Lackering av V70N lister med bra resultat?

Atchoprosit
27 mars 2011 · 193 Inlägg

Hej.

Jag har letat runt här på garaget men har inte hittat någon tråd där det finns beskrivning på hur man gör för att lacka om de svarta/gråa "gummi/plast" listerna på V70N 01-04. Jag vill uppnå samma finnish som 05- har.
Jag har hört att färgen inte ska bita särskilt bra på detta material om man inte gör något sorts förarbete.

Kan någon beskriva hur man går till väga?

Jag har tillgång till lackeringsfirma men i vilket fall så vill jag göra förarbetet själv.

Eller är det kanske smidigare att köpa färdiglackade från 05- V70?

Tacksam för svar!

Brådhis * Voff voff *
27 mars 2011 · 10 310 Inlägg

Smidigaste är ett köpa lister från en 05- eftersom dom är släta!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
KajjeN Bilglastekniker
27 mars 2011 · 21 Inlägg

Ska du ha lackade lister till v70N 01-04 så vet jag inte vart du får tag i "släta"-lister och 05:ans lister passar inte på 01-04 utan att du gör facelift på fram och bak-stötfångare..

Men det jag ska göra med min är att ta bort alla lister och sen låter jag lackfirman fixa allt med förarbetet..
så säger jag bara att de ska lacka runt kanten så det fäster lite extra på baksida med..

Volkswagen Golf IV "Harry" (1999)
Atchoprosit
31 mars 2011 · 193 Inlägg

KajjeN skrev:
Ska du ha lackade lister till v70N 01-04 så vet jag inte vart du får tag i "släta"-lister och 05:ans lister passar inte på 01-04 utan att du gör facelift på fram och bak-stötfångare..

Men det jag ska göra med min är att ta bort alla lister och sen låter jag lackfirman fixa allt med förarbetet..
så säger jag bara att de ska lacka runt kanten så det fäster lite extra på baksida med..

I så fall tänkte jag bara köpa sidolisterna från -05, men hur gör du med dina sidolister? Plockar du bort dom eller lackar du på plats, för rätta mig om jag har fel men dom är väl limmade? Vilken firma lämnar du in på?

KajjeN Bilglastekniker
31 mars 2011 · 21 Inlägg

jag plockar bort dem och dem sitter med dubbelhäftande tejp...
så får de göra dem släta innan lack:)

Volkswagen Golf IV "Harry" (1999)
KajjeN Bilglastekniker
31 mars 2011 · 21 Inlägg

city billack

Volkswagen Golf IV "Harry" (1999)
Atchoprosit
31 mars 2011 · 193 Inlägg

KajjeN skrev:
jag plockar bort dem och dem sitter med dubbelhäftande tejp...
så får de göra dem släta innan lack:)

Vad får du betala för det kalaset? smile

KajjeN Bilglastekniker
31 mars 2011 · 21 Inlägg

3500:- för lister, ögonlock, täcklock och stänkskydd

Volkswagen Golf IV "Harry" (1999)
KajjeN Bilglastekniker
31 mars 2011 · 21 Inlägg

city billack:lol:

Volkswagen Golf IV "Harry" (1999)
jikke
31 mars 2011 · 18 Inlägg

för att få dom lika släta som 05ans så får du matta ner dom lite åsså lägga några lager med filler (grund) så får du jämn å fin yta å lacka på! smile

KajjeN Bilglastekniker
31 mars 2011 · 21 Inlägg

japp det stämmer med först o främst innan filler och grund måste plastprimer påwink

Volkswagen Golf IV "Harry" (1999)
KajjeN Bilglastekniker
31 mars 2011 · 21 Inlägg

Hur man ska gå till väga:

Matta ner för hand eller med maskin (väldigt fint papper) + att se till att du inte kör plasten för varm

så du mattar bara ser allt, resten fixar ju lackeraren. för det är dumt att spruta på massa primer och grund om man inte är hundra på vilka produkter lackeraren använder sig av.. för allt funkar inte ihop

Volkswagen Golf IV "Harry" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang