4549
Sök

Fläktar till slutstegsrack

1 634 Inlägg
3 oktober 2005
Trådstartare
#1
Tja. Har nu byggt en låda till slutstegen, 1st Monoblock RF 3001, och 1st 4-kanals RF 4004. "Lådan" är ca 90x40 cm och 8cm hög. Det är ganska stora öppningar i de bakre hörnen som är mot ryggstödet. I övrigt är lådan helt tätslutande.

Vad skall jag ha för fläktar i den, hade tänk 2st 80mm fläktar. Räcker det?
Hur kopplar jag fläktarna? kan man dra + till remoten på ett steg och - till jorden eller skall jag jorda i chassit?

mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

10 287 Inlägg
3 oktober 2005
#2
Det bör räck med två 80mm fläktar om du kan montera dom så att dom suger luft genom kylflänsarna på stegen.
Bäst är om man kan göra en "kanal" från varje steg till respektive fläkt så att man suger från hela stegets bredd.
Se bara till att dom trycker ut luften utanför lådan så att dom inte bara snurrar runt luften inuti din "låda".

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök