Ford Probe by Freezer Vinter Projekt 2007 - 08, turbo bortplockad igen..

maki89
18 maj 2008 · 26 Inlägg

du kan ju fixa lite roliga saker till bra pris på skroten tex större spridare, en vettig oljekyl sen så kan du köpa ett piggyback på ebay för bra pengar

CrazY_SweD
7 juni 2008 · 155 Inlägg

Fan va grymmt! Önskar att jag hade samma motivation som du just nu. Dock gick all orken ur mig när bil fan för några vekor sen inte stratade... dock så är detta nu fixat (startmotorn som hade gett upp). Sen dog min stereo också inte heller så kul men måste dock skicka den så att jag kan få en ny.. Eftersom jag inte har samma mekaniska färdigheter som du verkar ha. Så lutar det nu åt att sälja proben:( och köpa en turbo-bil istället.. Men som sagt allt ser ju kanon ut!

Hunted Jackass
9 juni 2008 · 795 Inlägg

Jävligt brutalt bygge! Inget fel på din sisu min vän smile

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
jimb0o
8 december 2008 · 13 Inlägg

Din bil är äkligt snygg!smile

Stofer
8 december 2008 · 738 Inlägg

ser bra ut!

Freezer
9 december 2008 · 168 Inlägg

Hallå igen!!

har inte varit in på ett tag här men nu är jag på gång ibland igen big_smile

för att sammanfatta sommaren lite så ska jag berätta lite om vad som har hänt lite snabbt..

I våras rullade bilen ut ur vintergaraget med ny turboinstallation under huven och jag körde och pillade lite smått för att få allt att funka okej..    vad jag snabbt märkte var att det rykte utav helvete när turbon fick lite laddtryck..  jo, turbon var kass från början, fan tänkte jag men okej jag har inte pengar eller något till en ny, så jag totalt sket i de och körde ändå.. jo jag vet, osmart, men va fan big_smile de funka ju bra hela sommaren och hösten började närma sig och besiktningsdags...

jag var till en verkstad och kollade avgaserna lite snabbt för en koll på hur illa det var.. det var käpprätt åt.. ja, ni vet nog..

så, i brist på ork och pengar efter ett visst växellåds ras och andra kamaxelraset så blev det ett beslut om att jag helt enkelt plockar bort turbo och behåller bara extraktorrören och sätter en ny katalysator och hoppas på det bästa.. sagt och gjort så åkte jag och besikta utan anmärkning..

så nu är bilen avställd och utan turbo..

lite bilder på hur sommaren har sett ut då:

http://i134.photobucket.com/albums/q117/freezer11/20080529374.jpg
http://i134.photobucket.com/albums/q117/freezer11/20080529375.jpg
nytvättad smile

och motor då..
http://i134.photobucket.com/albums/q117/freezer11/20080812434.jpg
inte riktigt som de skulle vara, lite kablar slarvigt draget och så men att i helhet...

det var den sommaren, nu kommer en vinter med lite att göra om jag inte kommer på något, jag vill ha en annan bil, men får inte den här såld så risken finns att jag kommer att fixa lite småsaker på den, lite grus som har blästrat lite på sidorna ska plastas och spacklas och målas tror jag och lite sånt..

och om jag får tråkigt kanske jag söker upp en ny turbo...... vem vet....
har ju förtsås en garrett gt37 ligger.. men den är lite för stor haha..

men ha det så länge så får vi se om den här tråden lever vidare eller inte.

Mvh/ Freezer

Senast redigerat av Freezer (9 december 2008)

Drive Like You Stole It!
Shinjo Probeägare!
9 november 2011 · 4 Inlägg

Läste precis hela tråden - fint bygge! smile

Vet att tråden är flera år gammal men man undrar vad som hände med bilen. Måste erkänna att jag räknade med att både passform och turbo var rena rama skräpet, får se om rören och turbo är av bättre kvalitet idag 2011.

Förvånad över kamaxel raset - och att den hände två ggr :o

Oh well - tack för en trevlig läsning smile

Ford Probe GT "Preben" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang