Får jag 5 minuter av ert liv? (Hugo ska få hjälp!)

Mattsson_91 Självlärd
4 juni 2012 · 3 083 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
a detta är verkligen något som berör..har en son på 3 år nu och kan inte tänka mig något värre än en sjukdom med dålig utgång.....kämpa på för Hugo..

Hur har det gått nu så här ca 4 månader efter sista skrivningen i denna tråden?

Dom är mitt uppe i en husrenovering av ett kanonfint hus.

Finns mycket att läsa på Hugos mammas blogg

http://hannasblandning.blogspot.se/

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Zak Proud Member of Kööken Racing!
4 juni 2012 · 1 056 Inlägg

Vi har tagit paus från allt och som ovan säger så har vi köpt hus och försöker komma på andra tankar och inte försöka se Hugo som sjuk även fast det är svårt.

Vi bor i lägenhet, men kände att vi kan inte bara sitta inne hela dagarna och inte kunna röra oss ute.
Så vi hittade ett ställe på landet mitt i mellan en hästgård och en gård med kossor. Dvs Lugnt och skönt!

Varför vi har tagit paus är att vi är för trötta både psykiskt och fysiskt. Hugo tar en hel del tid som ni vet sen tidigare. Sen när Hugo äntligen blev fri från Viruset och vi var beredda på att åka upp till Huddinge igen så kom ännu ett bakslag. Hugo fick blåsor i ögonen och blev blind.

Denna tiden är nog den allra värsta tiden jag varit med om. Vi fick bo i totalt mörker. Även TVn fick vara avslagen för lilla minsta ljusgnutta så reagerade han. Vi befarade det värsta att han skulle förbli blind då barn
med Hugos diagnos kan förlora synen pga Hornhinneavlossning.

Ca 5 veckor var han blind på båda ögonen och ytterligare 2 veckor till på högerögat.
Mitt i detta kaos så ville Huddinge att vi skulle komma upp och påbörja transplantationen.
Efter mycket diskuterande så valde vi att avstå. Hugo var inte i skick att kunna genomgå detta.
Om inte vi klarar lägga om honom utan att han får panik vem ska då klara det?

Nej det är skönt att han öppnat ögonen igen och är full av spring. Han är en kämpe och har gett sjukdomen fingret. Han är stabil i huden även att blåsorna kommer å går, men han skrattar, pratar och beter sig som
alla andra barn i den här åldern.

Vi har som sagt tagit paus från allt och försöker vara en "normal" familj. Vi kommer ev. ta upp frågan i höst igen.
Varför Hugo ser så "bra" ut och varför han är i livet fortfarande har vi inget svar på. Men vi är glada för varje ny dag vi får med honom.

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936
BMW Z3 Coupé "Lillebror" (1999)
BMW E30 kompressor "Hellsifur - Clean but mean" (1985)
Marticus Meldem
4 juni 2012 · 917 Inlägg

herregud ni är starka bortom begripelse, kämpa på, alla tre!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
OUTLAW1
4 juni 2012 ·

gott att höra att ni och Hugo har det "bra"..såg bildern apå huset och det ser allt annat än tråkigt ut...vilket paradis ni verkar ha hittat..Hugo är en fighter helt enkelt..han verkar vara gjord av stål det lilla energiknippet ni har till son..så glad o go på alla bildern aman ser och som du skrev själv..han har gett sjukdomen fingret..
Hoppas han och ni kommer till ordning i huset och får en toppensommar tillsammans..

H adet gott!!

jonaz

5komma2racing
5 juni 2012 · 183 Inlägg

Tummen upp!

Berglund_89
5 juni 2012 · 1 476 Inlägg

glädjetårar!!!!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
5 juni 2012 · 1 705 Inlägg

OscarSkold skrev:
glädjetårar!!!!

Kan inget annat än att hålla med Oscar!! smile

Jag måste bara fråga... Jag har för mig att ni hade någon fond eller vad det heter, men min dator strular så jag inte kan scrolla upp eller liknande, jag sätter gärna in en slant vid nästa löning om jag får någon slant över då jag tycker att forskning/botning till denna förfärliga sjukdom är värd att satsa på och att jag ändå bara lägger dom pengarna på cheesburkare och annan onödig skit!

Önskar er all lycka till och framför allt att Hugo har det så bra han kan! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang