3790
Sök

Honda VTR Petcock / "Reserv" tank?

51 Inlägg
26 juli 2012
Trådstartare
Tjo,

Har skaffat mig ett nytt tillskott till motorfamiljen hvornum,
det blev en Honda VTR 1000 "Firestorm" från 98 med mindre "streetfighter" modifikationer..

Häromdagen när jag körde till jobbet så hade jag råkat komma emot choken på något vänster så att den var öppen vilket gjorde att hojen drog soppa som en skurk, när jag sedan stängde den på vägen hem så lös bränslelampan upp ca 2mil från närmsta mack. Jag kom hem utan problem men letade efter reserv-vredet men kunde inte hitta den, är det någon som vet vart den sitter?

Har ingen instruktionsbok och mitt otränade öga tycks inte hitta den någon stans.
Tack på förhand! :)

51 Inlägg
26 juli 2012
Trådstartare
Eller är det så att petcocken automatiskt slår över till det undre insläppet vid låg bränslenivå och att det är då bränslelampan tänds för att indikera att man är nere på reserven?

612 Inlägg
26 juli 2012
Tar nog soppan från botten hela tiden, och lampan varnar när det bara är lite kvar. Någon reserv finns nog inte, men det behövs ju inte heller när man får veta att det börjar bli dags att tanka genom att en lampa tänds (istället för att motorn dör, vrida på en kran...)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
27 juli 2012
G-sson skrev:
Tar nog soppan från botten hela tiden, och lampan varnar när det bara är lite kvar. Någon reserv finns nog inte, men det behövs ju inte heller när man får veta att det börjar bli dags att tanka genom att en lampa tänds (istället för att motorn dör, vrida på en kran...)

Så är det, som en bil typ.

Autotech

51 Inlägg
27 juli 2012
Trådstartare
Tack! Uppskar tiden och vänligheten i era svar smile
Nu kan jag sluta leta efter ett vred som drev min nyfikenhet till vansinne!

Saabifierad
2 031 Inlägg
28 juli 2012
Hojar med bensinkran har ingen bensinlampa utan man kör tills det blir soppatorsk och då vrider man till reserven, oftast är kranen enkel att hitta för att man ska kunna använda den.

Hojar med vakumkran/bränslepump har oftast bensinlampa och fungerar som bilar att du kör sedan börjar den lysa när soppan börjar bli låg.

Tycker det låter konstigt att du kört med choken i för en varm motor brukar oftast dö med choken.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 juli 2012
Slash skrev:
Hojar med bensinkran har ingen bensinlampa utan man kör tills det blir soppatorsk och då vrider man till reserven, oftast är kranen enkel att hitta för att man ska kunna använda den.

Hojar med vakumkran/bränslepump har oftast bensinlampa och fungerar som bilar att du kör sedan börjar den lysa när soppan börjar bli låg.

Tycker det låter konstigt att du kört med choken i för en varm motor brukar oftast dö med choken.

Nja på tomgång och riktigt låga varv men har du trottelöppning så går den hyffsat...

Autotech

Sök