3905
Sök

Rör Bas - Phase ?!

Adder
972 Inlägg
22 oktober 2005
Trådstartare
#1
Undrar vad jag ska ha det vredet till ? Kan gå från 0 till 180 grader... Men vad gör det ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Administratör
11 968 Inlägg
22 oktober 2005
#2
Adder skrev:
Undrar vad jag ska ha det vredet till ? Kan gå från 0 till 180 grader... Men vad gör det ?

En fasvändning kan man säga speglar hur basen spelar. Har du två basar och den ena basen 0 grader, och den andra fasvänd ("speglad") så tar dem i princip ut varandra. Är basarna helt perfekt identiska så ska det bli knäpptyst rent teoretiskt, fast konerna rör sig för fullt.

När ena konen trycker "ut" luft. Tar den andra "in" lika mycket osv. Det förklarar iaf vad en fasvändning innebär.

mvh.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Adder
972 Inlägg
22 oktober 2005
Trådstartare
#3
Okey, så eftersom jag bara har en så spelar det ingen roll vilket den står på ? Eller vad blir skillnaden om jag har 0 eller 180 när det gäller "basljudet"... Och det går ju att ställa in 20,55,95,130,170 grader vad händer om man har den på nått annat gradtal än 0 eller 180 ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

21 761 Inlägg
22 oktober 2005
#4
Meningen med den där ratten är att få basen att passa in i övriga systemet. Om basen "släpar" efter när du spelar så ligger den inte i rätt fas. Om du vrider på ratten och lyssnar så kan du höra att basen blir mer exakt och distinkt.


Sök