Volvo s70 GLT -98 hackar vid gaspådrag

Mobilsvar Godsägare
11 januari 2013 · 264 Inlägg

Dreamusento skrev:
Byte av tändkabel hjälpte inte mot motorlampan. Men ska låta fordonsprogrammet på min skola få kolla upp felkoderna.
Vill tillägga att den nya rotorn ligger på mitt skrivbord för byte då tändkabelsatsen kommer. (Lånade en tändkabel från min brors krockade s70 2.5t tills vidare)

när du bytt dom grejerna som "ligger på skrivbordet" , så tror jag den lirar bra, om inte det funkar så tror jag på lmm...., då kan man plocka av kabeln o se om den beter sig likadant med lmm urkopplad...., tror starkt på att det är hela tänd-delen som är kass....

-=Mr SLIR=-
Peugeot 308 SW "WhiteTrash" (2015)
Dreamusento
14 januari 2013 · 38 Inlägg

Motorlampan lyser till och från, provade dra ur lmm'n några dagar sen, då dog den nästan av först. För att sedan gå upp till vanlig tomgång, och när man stack tillbaka den så blev det samma sak.
Gällande körning så kändes det inte som det var någon skillnad.

Vid förra tankning så lös lampan. I samband återställning av milantalet så slet jag av en av polerna på batteriet. Lampan lös dock ändå efter jag satt tillbaka polen igen.

Volvo S60 -03 "White Dream" (2003)
Mobilsvar Godsägare
14 januari 2013 · 264 Inlägg

Dreamusento skrev:
Motorlampan lyser till och från, provade dra ur lmm'n några dagar sen, då dog den nästan av först. För att sedan gå upp till vanlig tomgång, och när man stack tillbaka den så blev det samma sak.
Gällande körning så kändes det inte som det var någon skillnad.

Vid förra tankning så lös lampan. I samband återställning av milantalet så slet jag av en av polerna på batteriet. Lampan lös dock ändå efter jag satt tillbaka polen igen.

men om den gick likdant som när du hade av eller på lmm... så kan det vara den.

-=Mr SLIR=-
Peugeot 308 SW "WhiteTrash" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang