Bilbyggare gripna i hemmabyggd polisbil

666HP
6 april 2013 · 406 Inlägg

Vettemannen skrev:

666HP skrev:

Sanningen skrev:
Visst är det okej att ha ett intresse, men någonstans måste man dra gränsen. Stylar man till exempel en Porsche till en polisbil och åker runt till bilmöten och events tycker jag det är okej. Men att man kör runt med en modell som faktiskt använts som polisbil, och ser precis ut som en, tycker jag inte är okej.

http://karlssto.blogg.se/images/2009/po … 819431.jpg
Hmm wink

Det är väl en äkta gammal polisbil? Jag har iaf. sett polisporschar.

/Benny

Ja det är en riktig gammal polisbil.
Jag svarade på personen ovan eftersom han skrev att det är ok att bygga om en Porsche till polisbil men inte en bilmodell som faktiskt använts som polisbil. Vilket är lite kul då vi har haft Porsche-polisbilar i Sverige. smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 april 2013 · 14 039 Inlägg

666HP skrev:

Vettemannen skrev:

666HP skrev:

http://karlssto.blogg.se/images/2009/po … 819431.jpg
Hmm wink

Det är väl en äkta gammal polisbil? Jag har iaf. sett polisporschar.

/Benny

Ja det är en riktig gammal polisbil.
Jag svarade på personen ovan eftersom han skrev att det är ok att bygga om en Porsche till polisbil men inte en bilmodell som faktiskt använts som polisbil. Vilket är lite kul då vi har haft Porsche-polisbilar i Sverige. smile

På 70-talet såg jag sådana i Linköping bl.a.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Shrunkbowl
6 april 2013 · 95 Inlägg

Jag har varit kontakt med trafikverket och sånt om detta och allt får vara med förutom "kron märket" och man får inte uppge sig som polis.

Mvh: Eric

Audi följer inte utvecklingen, Audi leder den.
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
6 april 2013 · 311 Inlägg

Detta är ett exempel från Finland, byggd på en Trabant !!!
Ingen tar miste på att det är en plojgrej, bilen kan ju inte ens köra ikapp med en moped pga 2-takts motorn...

http://www.gatbilar.se/galleries/507/3/4d65336b1ef90.jpg


I mitt fall handlar detta om säkerhetstänk i det stora perspektivet.

Vad händer om kriminella stjäl bilen medans ägaren är på semester och beslutar sig för att stoppa tex en värdetransport eller besöka en bankentré "i tjänsten" ?!?
Vem som helst kan bli lurad av bilen och hamna i knipa !
Utomstående kanske inte ens larmar dom riktiga "farbror blå" pga att dom tror att dom redan är där...

Då betyder ägarens medborgarhänsyn inte ett skvatt...

Ska folk få leka militärer med AK5:or på stan, åkandes med civila militärbilar, vart ska vi dra gränsen ?!?!?!?

it_mutt Avstängd
6 april 2013 · 10 388 Inlägg

Det skulle dock vara intressant att veta -vad- det är som får personer att reagera.

För nej, det är inte en "blå/vit bil med blå saftblandare". Folk reagerar nämligen på vår caprice som är sv/v med blå/röd ramp på taket och sheriffstjärnor på dörrarna. Men, det är ju i förlängningen väldigt ot och en helt annan femma

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang