Ljuddämpnings matrial?!?

STAMPE_87
27 november 2006 · 21 Inlägg

Hellå!!

Jag funderar på att få ner ljuden från cupen..

Tänkte att jag ska dämpa hela golvet och bageget.

Men va ska man använda sig utav för matrial??



Hoppas att det finns någon här som kan hjälpa mig med detta:)

vw_performance Greve
27 november 2006 · 1 058 Inlägg

bitumen plattor, finns på meca, mekonomen mm.. kostar ca 30kr för en platta på 30*40cm.. var dock noga med att värma ordentligt på den med en varmluftpistol annars fastnar den inte och är svår att forma.. även karrossen typ dörrar och torped vägg skulle vara fint att dra ett lager bitumen på..

PoLoud =D
STAMPE_87
27 november 2006 · 21 Inlägg

bitumen plattor, finns på meca, mekonomen mm.. kostar ca 30kr för en platta på 30*40cm.. var dock noga med att värma ordentligt på den med en varmluftpistol annars fastnar den inte och är svår att forma.. även karrossen typ dörrar och torped vägg skulle vara fint att dra ett lager bitumen på.




Okeys men dämpar de plattor mkt eller??
Går det inte att avvända sig utav skumgummi liknade dämpningsmatrial?

RaGnaR RattmuFF
27 november 2006 · 506 Inlägg

Jag använde guldfiber under mitt baksäte. Dämpade mycket susdande från däcken smile..

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
STAMPE_87
27 november 2006 · 21 Inlägg

vart köper man guldfiber då?? och va kostar det??

vw_performance Greve
28 november 2006 · 1 058 Inlägg

ja bitumen dämpar plåtens rörelser mkt bra, och ljudet fortplantas inte i karrossen så mkt.  kostar ganska mkt  men det ger bra resultat .

PoLoud =D
Intel
28 november 2006 · 130 Inlägg

Beror ju på vad för ljud man vill ha bort. Bitumen tar bort ljud genom att göra plåten tung och mindre benägen att vibrera. Ljuddämpningsmassa är att föredra i dörrar.
Har du bara vindbrus och oljud utifrån så ska du nog börja med dörrarna. Om det däremot är vibrationer från vägen så är det golvet som gäller.

Churles
12 april 2007 · 12 Inlägg

Jag funderar också på att göra det men jag vet inte vad jag ska använda för material för att få bort "skåpbilsliknandeljuden" i min peugeot 205 gti.

Det låter mycket från vägen, man hör däckens "susande" och allt ljud kommer från baksätet/bagaget..

Hjälp tack!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang