Turbogrenrör till Ford Sierra Dohc

thobbeee
12 juli 2013 · 299 Inlägg

Letat länge nu och verkar vara omöjligt att få tag i ett till en dohc, till pinto har jag hittat färdiga turbokitt för 3000kr fast det enda är grenröret..och har inte lust att bygga något själv, men sen det med att sätta en adapter på orig. grenrör, hur går det till eller hur gör man det?
Tack för svar!

BMW 528i "Rurre" (2000)
Germax
13 juli 2013 · 12 086 Inlägg

En adapter måste du ändå tillverka själv, eller köpa någons hemmagjorda.
Jag tror skogenracing gjorde tester som visade att ett riktigt grenrör gjorde väsentlig skillnad mot en adapter.
Adaptern är alltså en bit rör som man sätter emellan original grenrör och turbo. Biten rör varierar beroende på vart du vill ha turbon.

Jag har gjort två turbogrenrör till DOHC och kan väl inte påstå att det krävs några 30 år i branschen direkt smile

https://www1.garaget.org/archive/3/2637/119301/119301-1123732.jpg

Senast redigerat av Germax (13 juli 2013)

thobbeee
13 juli 2013 · 299 Inlägg

Okej, hehe! Nae det är mer det att jag inte har någon svets som jag tänkte jag hade velat komma undan det, annars får jag väl köpa en! Har svetsat mycket i skolan innan så det är inga problem, det var bara det att jag tänkte komma undan o inte behöva köpa en. Jag o en kompis tänkte haft det som en rolig grej nu på semestern att slänga i det i min Sierra, ett budget projekt men helst hade jag velat hittat nått färdigt hemmabyggt kitt till en dohc! Inget du har på lager, haha? smile

BMW 528i "Rurre" (2000)
Mestred
13 juli 2013 · 225 Inlägg

kan du svetsa och använda vinkelslip så är det bara att börja

Germax
14 juli 2013 · 12 086 Inlägg

Svetsen kan man inte va utan om man ska bygga budget!

Bara investera..

Mestred
14 juli 2013 · 225 Inlägg

Germax skrev:
Svetsen kan man inte va utan om man ska bygga budget!

Bara investera..

helt rätt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang