Köpråd: Vill köpa en volvo, men vilken?

Emmalinnea
5 mars 2014 · 27 Inlägg

Hej ringde upp pratade med en annan där och vi kom överens om att vi skulle komma och provköra och får den 145 000 kr om vi vill.
Så vi får väl se om det är bilen för oss när vi kommer dit.

Hybridsmurfen skrev:

Growe skrev:

Emmalinnea skrev:
http://www.bytbil.com/bilar/volvo/v70/mvgb8msg/E0SBUDIwAY8cv9Bf2IYAlr4tUqVpkzQALFoA

hittade några bilar men jag vill helst inte ge så mycket pengar, tror ni man kan pruta lite på någon av dom?

den sista såg vättig ut och på en bra firma dessutom!

är det något strul så löser dom det utan en massa problem.

Ja. Dessutom är 1182:- i skatt inte så mycket att bråka om. Ni får betala cirka detta belopp om ni köper den. Alla bilhandlare har sina bilar avställda. Jag ringde bilfirman. Bilen verkar vara hyfsat fin men har lite stenskott i huven och en något sliten framruta. Men den har ju rullat 10000 mil så... CD-stereon har lagt av men detta lovar säljaren ta på sig och fixa. Den har gått 1000 mil efter service så den bör ju göras snarast. Bilen är bara 5-växlad av någon anledning. Kamrem ska bytas vid 18000 mil.

Killen jag pratade med Heter Esa och var en fullfjädrad bilförsäljare. Han kunde släppa den för 155000:-. Åk dit, provkör och bjud 150000:- cash i näven. En V70 med manuell låda springer inte iväg. ESA 0500-473465. Direktnummer.

Bilen säljs med "Bilia maxitrygg" försäkring. Vad det innebär får ni kolla själva.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 mars 2014 · 17 603 Inlägg

Emmalinnea skrev:
Hej ringde upp pratade med en annan där och vi kom överens om att vi skulle komma och provköra och får den 145 000 kr om vi vill.
Så vi får väl se om det är bilen för oss när vi kommer dit.

Hybridsmurfen skrev:

Growe skrev:

den sista såg vättig ut och på en bra firma dessutom!

är det något strul så löser dom det utan en massa problem.

Ja. Dessutom är 1182:- i skatt inte så mycket att bråka om. Ni får betala cirka detta belopp om ni köper den. Alla bilhandlare har sina bilar avställda. Jag ringde bilfirman. Bilen verkar vara hyfsat fin men har lite stenskott i huven och en något sliten framruta. Men den har ju rullat 10000 mil så... CD-stereon har lagt av men detta lovar säljaren ta på sig och fixa. Den har gått 1000 mil efter service så den bör ju göras snarast. Bilen är bara 5-växlad av någon anledning. Kamrem ska bytas vid 18000 mil.

Killen jag pratade med Heter Esa och var en fullfjädrad bilförsäljare. Han kunde släppa den för 155000:-. Åk dit, provkör och bjud 150000:- cash i näven. En V70 med manuell låda springer inte iväg. ESA 0500-473465. Direktnummer.

Bilen säljs med "Bilia maxitrygg" försäkring. Vad det innebär får ni kolla själva.

Se där! Billigare än jag lyckades med dessutom. Men snubben var "bilförsäljare" som sagt... Lycka till.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang