5077
Sök

Remotekabel Saab 9-3x 2011

14 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Hallå,

är urkass på ljud. Satte i en baslåda igår och den spelar skit bra. Fick dock koppla ur det igen då jag inte kommer underfund med hur jag kopplar på remoten. Som det är nu ligger aktivt hela tiden om jag har den inkopplat, även om tändningen är av.

Måste ju gå att koppla på den på orginal slutsteget. Men vilken av dessa ska jag koppla den på? Vettigaste är väll att bara sätta dit en sockerbit på kabeln den ska kopplas på eller finns det något bättre sätt?

Mvh en mycket okunnig man smile

Bild på steget:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2166450
Senast redigerat av h1m4n (9 mars 2014)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 mars 2014
Antingen drar du från steget som har det någon stans eller en tändnings plus så att steget startas när tändningen är på smile

14 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Steget är nog att föredra då det är väldigt lätt åtkomligt om man jämnför att dra en kabel fram ifrån smile Vet du om det är AMPB som är remote i orginalsteget eller vilken beteckning det har?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 mars 2014
Vet inte hur 9-3an har det... men 9-5an står det remote. Annars är det bara o mäta med en multimeter smile

14 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Yes får ta och göra det om ingen annan har en aning.

Konsult
1 247 Inlägg
9 mars 2014
h1m4n skrev:
Hallå,

är urkass på ljud. Satte i en baslåda igår och den spelar skit bra. Fick dock koppla ur det igen då jag inte kommer underfund med hur jag kopplar på remoten. Som det är nu ligger aktivt hela tiden om jag har den inkopplat, även om tändningen är av.

Måste ju gå att koppla på den på orginal slutsteget. Men vilken av dessa ska jag koppla den på? Vettigaste är väll att bara sätta dit en sockerbit på kabeln den ska kopplas på eller finns det något bättre sätt?

Bild på steget:

Shit, det där kunde jag ju mätt åt dig när jag var inne med forden igår. Hade ju allt i bilen men jag antar att det slog lite tilt när det krånglade för robban.

Men som sagt, du kan mäta kontakterna för att se vilken/vilka som har ström när bilen är på och så att strömmen slocknar när den stängs av.

Hittade bara scheman till bilar äldre än 08. Men samtliga har remote på en kabel som är grå/vit. Prova mät den smile

/Kim
Senast redigerat av Tagg3N (9 mars 2014)

14 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Tagg3N skrev:
h1m4n skrev:
Hallå,

Bild på steget:

Shit, det där kunde jag ju mätt åt dig när jag var inne med forden igår. Hade ju allt i bilen men jag antar att det slog lite tilt när det krånglade för robban.

Men som sagt, du kan mäta kontakterna för att se vilken/vilka som har ström när bilen är på och så att strömmen slocknar när den stängs av.

Hittade bara scheman till bilar äldre än 08. Men samtliga har remote på en kabel som är grå/vit. Prova mät den smile

/Kim

Jaha det var du smile ja då får det bli så jag gör.

Mvh

Sök