Ägarbyte av bil utan papper (gamla reg skyltarna)

Lindberg88
15 maj 2007 · 1 418 Inlägg

Hej!
Ska hjälpa mormor min att sälja hennes gamla volvo pv som hon har ståendes men hon har inte några papper kvar på den och det sitter dom gamla registreringskyltarna på den så jag tänkte höra hur man går till väga vid sånna tillfällen, räcker det med att skriva kvitto bara?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
gym-mange
15 maj 2007 · 46 Inlägg

går det inte bara att beställa nytt reg bevis av vv?
så kan man ju göra ett ägarbyte sedan?

Volvo XC60 "Ocean race d4" (2015)
Fordofilen
15 maj 2007 · 519 Inlägg

Är bilen avregistrerad så finns inga papper att hämta på vv, det är bara en plåtburk på hjul enligt dom.

Kvitto måste ju räcka om den är avregistrerad. Jag misstänker att den är det iom att våra nuvarande plåtar kom i början av 70-talet (om jag inte minns fel)

deanrobert workoholic
15 maj 2007 · 146 Inlägg

skrivet kvitto lr kontrakt måste räcka enligt lag(jag förmodar att de inte e frågan om några stora summor) ta bara kopia o underteckna kontraktet båda datum osv du har nog rätt bra koll på hur ett kontrakt ser ut

ludde__mannen draminbil.nu
15 maj 2007 · 1 382 Inlägg

Har den varit stående sedan 60-talet skulle det kunna vara stora summor tongue (allting är ju relativt)

twin_cam Smålänning
15 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Ring till vägverket och hör med dom! Den har ju gamla plåtar, och vägverket har ett arkiv, där dom kan se vilken bil det är, och om den har fått ett nytt regnummer när dom bytte skyltar. Hon kan ju tappat bort dom, eller inte hämtat ut kanske.

Stå på dig bara! Vägverket kan kolla upp det gamla regnumret!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Lindberg88
16 maj 2007 · 1 418 Inlägg

får ta och åka förbi och kolla upp reg. nr och sen ringa till vägverket imorgon

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Redbull Moderator+
16 maj 2007 · 1 081 Inlägg

Så länge hon har betalt registerhållningsavgiften på 35:- per år så blir den inte avregistrerad. Fast det borde hon ju minnas om hon gjort eftersom den kommer en gång per år.

Vem jag?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang