Plasti dip !

Dea1982 1308cc!!
27 augusti 2014 · 430 Inlägg

KHRacing skrev:

Dea1982 skrev:

KHRacing skrev:

Du det tog mig 9 burkar att täcka min hojs kåpor & de var ej tanken inräknad.. 6-7 lager

Jag har bara sagt att vanligtvis brukar man räkna med 0,5-1kvm/burk Plasti Dip. Dock vet jag inte vad för Plasti Dip du använt då det är olika täckningsgrader beroende på kulör samt ifall det ska vara en bas. Sedan om det är många ytor du ska dippa kan det vara enklare att köpa stor burk och spraya med färgspruta istället men det är ju från olika från projekt till projekt.

Sorry, det lät litte argt, det var ej meningen. jag har från mattsvart.se samma som ungeför 99% av alla andra köper bara olika dekaler på burkarna.

De är lugnt smile Okej ja svart har ju bra täckningsförmåga men som sagt det är ju kanske från projekt till projekt med färgåtgång men när jag dippat så brukar det stämma bra med 0.5-1kvm/sprayburk.
Fast är det mycket kan man ju se över om det inte är mer sparsamt o köra med el-färgspruta smile Dock svårt att veta innan man börjar tongue

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Ahlstedt
27 augusti 2014 ·

Hallå ! Hade tänkt plastidippa min grill inom snar framtid. Har läst lite här på forumet och undrar om själva färgen kommer i vanlig sprayburk elr man måste blanda den själv ??
smile

Kika gärna på min bil smile

it_mutt Avstängd
27 augusti 2014 · 10 388 Inlägg

Ahlstedt skrev:
Hallå ! Hade tänkt plastidippa min grill inom snar framtid. Har läst lite här på forumet och undrar om själva färgen kommer i vanlig sprayburk elr man måste blanda den själv ??
smile

Kika gärna på min bil smile

Beror på vilken variant du köper. Finns ju båda varianterna

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Dea1982 1308cc!!
28 augusti 2014 · 430 Inlägg

Ahlstedt skrev:
Hallå ! Hade tänkt plastidippa min grill inom snar framtid. Har läst lite här på forumet och undrar om själva färgen kommer i vanlig sprayburk elr man måste blanda den själv ??
smile

Kika gärna på min bil smile

Enklast vore väl att köpa sprayburk när det inte är större yta som ska dippas smile

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Robin_Ericsson
4 september 2014 · 20 Inlägg

Problemet jag gjorde var att jag inte körde med spruta på så stor yta som tak, anledningen av att det blev fläckigt matt/blankt med den mattsvart plastidipen på burk var för att det duschar ut och lägger sig ett strävt  lager utanför där man håller strålen, så plasti dip på stora ytor ska göras med spruta men en grill blir det kanon på, var förövrigt inga problem att dra bort ifrån taket, helt otrolig produkt på det viset ☺

Ahlstedt
8 september 2014 ·

Robin_Ericsson skrev:
Problemet jag gjorde var att jag inte körde med spruta på så stor yta som tak, anledningen av att det blev fläckigt matt/blankt med den mattsvart plastidipen på burk var för att det duschar ut och lägger sig ett strävt  lager utanför där man håller strålen, så plasti dip på stora ytor ska göras med spruta men en grill blir det kanon på, var förövrigt inga problem att dra bort ifrån taket, helt otrolig produkt på det viset ☺

Ok nice smile man behöver inget speciellt medel för att kunna ta bort det sen ? smile

Robin_Ericsson
25 november 2014 · 20 Inlägg

Nej det är som att dra bort, inga medel:)

KALL3
29 november 2014 · 723 Inlägg

Hej jag undrar om någon vet vad som är bäst när man ska köpa 3,75l hinkar med dipp och köra med färgspruta.

Att beställa den färdigblandade dippen eller den dippen som man får späda ut själv? Och vilket blir billigast och håller bäst?

Här är länkarna till två olika sorter fast båda är glossy.

http://dipit.se/plasti-dip-glossifier-k … Glossifier    Den man får späda själv med cellolusa.

http://www.waxdog.se/product.php?id_product=571    Den färdigspädda.

Själv så tycker man ju att man får mest färg när man späder ut den själv, men som det står i den faktan för den färdigspädda så behöver man inte lika många lager. Men det måste ju vara utspätt på något sätt om man ska ha det i en färgspruta?!

Senast redigerat av KALL3 (29 november 2014)

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
S98
6 april 2015 · 133 Inlägg

Vet inte om man ska skratta eller gråta, men var nyss in i en bilaffär här i Carlifornia
och de tar enbart $5 för en burk plastidip som vi får ge ca 180-200 för i Sverige..

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD
granadadr
6 april 2015 · 7 268 Inlägg

S98 skrev:
Vet inte om man ska skratta eller gråta, men var nyss in i en bilaffär här i Carlifornia
och de tar enbart $5 för en burk plastidip som vi får ge ca 180-200 för i Sverige..

skatta först,, sen mkt påslag på priset,,sen moms på det wink

underbara Sverige

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
henne_svenne
6 april 2015 · 668 Inlägg

S98 skrev:
Vet inte om man ska skratta eller gråta, men var nyss in i en bilaffär här i Carlifornia
och de tar enbart $5 för en burk plastidip som vi får ge ca 180-200 för i Sverige..

Hur är det att köra gastryckbehållare i resväska på ett flygplan? Borde väl fungera, med tanke på allt hårspray som ligger i resväskor?

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
S98
6 april 2015 · 133 Inlägg

granadadr skrev:

S98 skrev:
Vet inte om man ska skratta eller gråta, men var nyss in i en bilaffär här i Carlifornia
och de tar enbart $5 för en burk plastidip som vi får ge ca 180-200 för i Sverige..

skatta först,, sen mkt påslag på priset,,sen moms på det wink

underbara Sverige

Stämmer nog rätt bra, moms och skatt, sen skatt på momsen plus alla påslag
företagen i Sverige gör för att de ska ta hem materialet.

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang