MagLight's Celica GT-FOUR ST165 Motorn sitter äntligen ihop.

Bilen är tänkt att bli baninspirerad med uppgraderad väghållning, lättning och en effektsiffra runt 250-300 Hk.
  • 28 Följare
  • 53 895 Visningar
  • Uppdaterades senast 26 juni 2015
Renjaegarn Den som ingen turbo har får åka utan bar
21 juni 2015 · 860 Inlägg

Snyggt byggt, roligt med fler gt-4or! lägger prem smile

Administratör för JDM Life Sweden
Audi A6 Allroad "Lowroad" (2017)
Toyota Celica GT4 ST205 TTE WRC "Toyota Team Europe Replica" (1996)
Toyota Supra MKIV Turbo "Supraholm" (1997)
MagLight Jourråtta
25 juni 2015 · 148 Inlägg

TurboNewbi skrev:
Schysst projekt! Ser riktigt fräscht ut under huven smile

Hur vart det med insuget till nya toppen? Om du inte tänkte använda det så pma mig då jag behöver ett till tjejens bil som sprungit läck tongue

Mvh Tobias
Prem. Lagd ofc!

Jo insuget ligger på hyllan som ett framtida projekt. Vill någon gång bygga om till FMIC och då blir rördragningen bra mycket bättre enklare med ett GTI-insug istället.


Imorgon/idag så pyser jag ner till bilen för att skruva ihop motorn igen med nyrenoverad generator och toppen ska efterdras till spec.

Får se hur mycket jag hinner göra imorgon. men går allt bra ska jag nog försöka ställa på och besiktiga den redan på Fredag smile

så nu håller jag tummar och tår att jag får ihop det till slut.

Djo
25 juni 2015 · 10 157 Inlägg

Lycka till kommer bli bra smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
MagLight Jourråtta
26 juni 2015 · 148 Inlägg

Murphy visar åter igen sitt fula tryne...  Först visar det sig att mitt batteri har en trasig cell så får bara ut 9 Volt ur det... Slängde in ett annat batteri som låg på hyllan. Laddade det under middagen... Går ut för att starta upp... Trimmar in soppatrycket... Och så kommer nästa nådastöt. Nyrenoverade generatorn levererar ingen spänning... Laddlampan vägrar slockna... Multimetern visar 11,98 Volt...  Enda positiva är att motorn låter riktigt fint och går riktigt jämnt.

Så imorgon ska jag ringa ett irriterat samtal till verkstan som utförde renoveringen.

Fortsättning följer.

Djo
26 juni 2015 · 10 157 Inlägg

Trist med problem hoppas det löser sig smidigt smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang