Samma diffklump i ford sierra modellerna?

thobbeee
3 juli 2015 · 299 Inlägg

Har en ford Sierra 2.0 dohc (sedan) från 90. diffen har rasat och håller på att plocka väck den, tänkte börja leta efter ny på bildelsbasen men är diffen likadan på halvkombi/kombi? för svårt att hitta till sedan..drivaxel köpte jag till den för ett tag sen från en halvkombi men den axeln var för kort..men om jag hittar en klump från en som suttit på en halvkombi borde den passa rakt på?
Tack för svar!

BMW 528i "Rurre" (2000)
FLindgren
4 juli 2015 · 5 089 Inlägg

Det ska vara samma på alla förutom cosworth rwd.

Och drivaxlarna är olika långa höger och vänster.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
thobbeee
4 juli 2015 · 299 Inlägg

okej, tack för svar! men du är nästan helt säker på att diffen ska vara samma? skrotade en Sierra halvkombi för ett halvår sen som står bara några mil bort så tänkte att i så fall kunde jag köpt den men vill bara vara säker först på att det är samma. den är exakt likadan, samma årsmodell fast halvkombi men man tycker de borde inte va någon skillnad?

BMW 528i "Rurre" (2000)
FLindgren
4 juli 2015 · 5 089 Inlägg

Automat har större diff slog det mig nu förresten..
Googla 7" diff och 7,5" diff så lär du dig vilken som har vad. De har två olika storlekar bara. Lätt att mäta.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
thobbeee
4 juli 2015 · 299 Inlägg

aha okej, ska mäta och se då. men är det bara samma " så ska det passa med en diff från en halv kombi till sedan? för den jag har nu är manuell och min förra som står på skroten är manuell. men ska mäta lite imon och se..känns onödigt om man lägger ut lite pengar på en diff som inte passar men stämmer allt så borde det inte vara några problem då! Tack för hjälpen smile

BMW 528i "Rurre" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang