Motor haveri efter köp,hann halvvägs hem, va gör man?

dawwe ...has left the building...
31 oktober 2015 · 4 474 Inlägg

Och bilen gick som en 600-hästars Supra vid provkörningen? Utan oljud och annat?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
niqlaz
31 oktober 2015 · 240 Inlägg

Vettemannen skrev:

niqlaz skrev:

dawwe skrev:
Ok...Knivigt. Vad är det som rasat exakt? Kan raset härledas till "pundarmek" utom rimligt tvivel? Vad har är det som "fixats" eftersom den inte gått så bra?

har saknats diverse bultar i motorn, en runddragen ARP bult, man ser hur triggern inte suttit fast och "skallrat fram och tillbaka och näst intill nöttbort stoppinnen som ska hålla fast den å dom har försökt att banka med hammare eller något för att få kamdrevet lite större så triggerplåten kunde fastna  som verkar ha gjort att den spikat, 3 kolvar for och tog med sej de mesta av blocket.. vet ej vad de är som fixades innan..

Bankat kamdrevet större? Hur gör man det?

/Benny

kan höra me firman va dom mena med det, kommer bilder ochså
återkommer!

niqlaz
31 oktober 2015 · 240 Inlägg

dawwe skrev:
Och bilen gick som en 600-hästars Supra vid provkörningen? Utan oljud och annat?

jodå fasst de regna typ 10mm i minuten så hade inte allt för bråttom

gamlingen
31 oktober 2015 · 5 198 Inlägg

Märklig historia.

passos bappelsin
31 oktober 2015 · 390 Inlägg

Får väl skriva lite..
du som köpare skall kontrollera bilen och godkänna den.
det finns inget befintligt skick längre utan skall stå brister ansvarar inte gamla ägaren för.
tråkigt att den rasa dock men tyvärr e de bara att fixa sj tyvärr..
jo man kan vända sej till konsumentverket och få en rekomendation från arn OBS!! det är bara en rekomendation.
hade du tagit tag i det direkt så kanske de hade funnits en liiiten chans till ersättning men troligt inte det är en lång process rättsligt och du kan ryka på mer kostnad av omkostnaderna av rättegången typ.

Det är tråkigt ja vet har råkat ut för samma sak och det blev lagom dyrt tyvärr men nu reparerar jag bilen och får det ur världen..

Senast redigerat av passos (31 oktober 2015)

Janneutanb
31 oktober 2015 · 7 271 Inlägg

Det enda du har möjlighet att göra är att bevisa att förra ägaren har medvetet dolt fel för dig.
Dvs du måste ha bevis på att han visste om det.
Tror det heter civilmål.

Konsumentverket och arn gäller bara köp från företag.

dawwe ...has left the building...
31 oktober 2015 · 4 474 Inlägg

Oj, 10 mm i minuten blir ju 600 mm regn på en timme, det måste ha varit ett rent skyfall det där big_smile . Samla på dig så mycket bevis du kan, och kontakta därefter en advokat för konsultation?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 oktober 2015 · 14 058 Inlägg

dawwe skrev:
Oj, 10 mm i minuten blir ju 600 mm regn på en timme, det måste ha varit ett rent skyfall det där big_smile . Samla på dig så mycket bevis du kan, och kontakta därefter en advokat för konsultation?

Det skulle behövts en båt och inte en bil då!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
niqlaz
31 oktober 2015 · 240 Inlägg

Vettemannen skrev:

dawwe skrev:
Oj, 10 mm i minuten blir ju 600 mm regn på en timme, det måste ha varit ett rent skyfall det där big_smile . Samla på dig så mycket bevis du kan, och kontakta därefter en advokat för konsultation?

Det skulle behövts en båt och inte en bil då!!!

/Benny

mmh allt från Stockholm å neråt har ju spöregn året om..  jo en båt hade varigt mycke bättre så här i efter hand

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang