Specialförsäkring? Ni som har värdefulla o stylade bilar, Hur försäkrar ni?

Tiger1978 Fattig student
10 januari 2016 · 1 282 Inlägg

Efter min bil blev stulen kör jag bara begagnade prylar annars är både länsförsäkringar och dina försäkringar bra att ha att göra med..
Vi hade läcka i köket, tog tre dar innan byggarna var här och bytte ut köket (länsförsäkringar)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Crxkoffe
10 januari 2016 · 847 Inlägg

Okej. Bilsport mc som någon skrivit ovan verkar ju helt ok. Tänkte ringa å kolla med dom. Men gillar ej att man ej få ha bilen till å från arbetet..

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 januari 2016 · 17 470 Inlägg

Haft några udda Mercedes. Trygg-Hansa. De ville dock ha bilder. De har varit bra sedan jag försäkrade min första bil 1991.

En bil brann upp 1995. Pengarna på banken efter 2 dagar tror jag.
En husvagn lånades ut och de lyckades få gasexplosion i den. Fanns inget kvar. Pengar efter 2 dagar.
2007 hade vi total vattenläcka i nybyggda huset. Vattenfall i trappan. 8 månader gammalt... Folk på plats efter 2 timmar. De betalade allt. Även elräkningar för oss. Många byggfläktar & avfyktare...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Crxkoffe
10 januari 2016 · 847 Inlägg

Okej. Ja det är svårt dedär med försäkring nu hehe. Man vill ju ha den rätt försäkrad. Har ju lagt ca 100 000kr på bilen nu under 2015.. Så skulle jag smälla eller något vill ja ju inte ha 10k direkt ;P

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 januari 2016 · 14 042 Inlägg

Hittade detta stycke i försäkringsvillkoren hos "Bilsport-mc":

3.3 Aktsamhetskrav
Speciella aktsamhetskrav redovisas för respektive skadehändelse, sidan 12-18, eller anges i ditt försäkringsbrev.
A) Bilen får inte köras mer än 10 000 km per år.
B) Bilen får huvudsakligen inte användas för vardagsbruk, d.v.s. för dagliga och normala transporter till och från t.ex. arbete, dagis, affären o.s.v. eller i yrkesmässig verksamhet.
C) Försäkringstagaren eller någon i dess hushåll ska äga en annan bil för vardagsbruk.
D) Bilen ska nattetid förvaras i låst garage när den är på hemorten. Garaget får inte innehålla mer än åtta platser om vi inte gett särskild dispens.
E) Bilen får inte användas utomlands mer än högst sex veckor per försäkringsår.
F) Lätt åtkomlig handbrandsläckare (SIS-märkt, lägst klass 1 typ ABC alt BC) skall finnas i fordonet.
G) Kortslutningssats, startspärr eller strömbrytare som omöjliggör start av fordonet ska vara installerat.
H) Fälglås skall vara monterade på fälgen om fälgens värde överstiger 1 000 kr/st.
I) Är bilen nyare än 20 år ska samtliga rutor vara märkta med bilens registreringsnummer enligt metod som vi anvisar.
J) Är bilen nyare än 20 år och fordonets värde överstiger 161 000 kr ska av oss godkänt larm vara installerat.
Om du inte följer aktsamhetskraven minskas ersättningen vid skada med 25 – 100 %.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Crxkoffe
10 januari 2016 · 847 Inlägg

Vettemannen skrev:
Hittade detta stycke i försäkringsvillkoren hos "Bilsport-mc":

3.3 Aktsamhetskrav
Speciella aktsamhetskrav redovisas för respektive skadehändelse, sidan 12-18, eller anges i ditt försäkringsbrev.
A) Bilen får inte köras mer än 10 000 km per år.
B) Bilen får huvudsakligen inte användas för vardagsbruk, d.v.s. för dagliga och normala transporter till och från t.ex. arbete, dagis, affären o.s.v. eller i yrkesmässig verksamhet.
C) Försäkringstagaren eller någon i dess hushåll ska äga en annan bil för vardagsbruk.
D) Bilen ska nattetid förvaras i låst garage när den är på hemorten. Garaget får inte innehålla mer än åtta platser om vi inte gett särskild dispens.
E) Bilen får inte användas utomlands mer än högst sex veckor per försäkringsår.
F) Lätt åtkomlig handbrandsläckare (SIS-märkt, lägst klass 1 typ ABC alt BC) skall finnas i fordonet.
G) Kortslutningssats, startspärr eller strömbrytare som omöjliggör start av fordonet ska vara installerat.
H) Fälglås skall vara monterade på fälgen om fälgens värde överstiger 1 000 kr/st.
I) Är bilen nyare än 20 år ska samtliga rutor vara märkta med bilens registreringsnummer enligt metod som vi anvisar.
J) Är bilen nyare än 20 år och fordonets värde överstiger 161 000 kr ska av oss godkänt larm vara installerat.
Om du inte följer aktsamhetskraven minskas ersättningen vid skada med 25 – 100 %.

/Benny

Okej. B & H är ju ett problem för mej. Visst fälglås kan man väl ha om man nu vill det.. Men jag har ju tänkt att ha bilen lite som en daily..  Har pratat med dom och dom skulle höra av sej imorgon sa dom smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang