ChriZtoffers garage, del 2: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och Dayton

Målet är en svart fet bil men rejält ljud och skaplig prestanda. :)
  • 96 Följare
  • 70 020 Visningar
  • Uppdaterades senast 8 februari 2016
Djo
29 januari 2016 · 10 157 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Motorn som åker i bilen blir original, får se om jag flyttar med spridarna eller om den får gå med original. Gamla motorn däremot ska få nya foder, kolvar och stakar. smile

Ja jag har fastnat för V60 och speciellt R-design, hittat ett högst intressant objekt nu som jag nog åker och köper nästa helg ifall den finns kvar. Den har allt jag vill ha och har dessutom inte gått så värst lång. Åker runt i pappas vita 9-3 för tillfället ja. smile

Okej på så viss.

Kan förstå dig det är en riktigt trevlig bil smile Låter trevligt det hoppas du blir nöjd smile

Okej då vare du som körde om mig föra helgen påväg till Borlänge smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
ChriZtoffer GAS democar 2018!
8 februari 2016 · 8 744 Inlägg

Stämmer nog bra det, händer att det går lite fort på den vägen... tongue Nu har ny bil införskaffats iaf! Blev den jag skrev lite om tidigare, lyckades övertala säljaren att få klart den till i fredags så var ner och kollade på den då och gjorde affär. Väldigt välskött bil som nog ska sköta sig bra i några år framöver. smile Länk till nya projekttråden finns här för den som är intresserad. 9-3an ska få sin nya motor snart iaf, sen ska den rensas på ljud och återställas lite inför försäljning. Kanske fixar lite lack och grejer innan så den ser någorlunda fräsch ut men så mycket mer lär det inte bli med den. Trist men skulle ju bara ha den ett kort tag så lika bra att göra sig av med den nu. För många bilar på gården å så nån måste bort. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Djo
9 februari 2016 · 10 157 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Stämmer nog bra det, händer att det går lite fort på den vägen... tongue Nu har ny bil införskaffats iaf! Blev den jag skrev lite om tidigare, lyckades övertala säljaren att få klart den till i fredags så var ner och kollade på den då och gjorde affär. Väldigt välskött bil som nog ska sköta sig bra i några år framöver. smile Länk till nya projekttråden finns här för den som är intresserad. 9-3an ska få sin nya motor snart iaf, sen ska den rensas på ljud och återställas lite inför försäljning. Kanske fixar lite lack och grejer innan så den ser någorlunda fräsch ut men så mycket mer lär det inte bli med den. Trist men skulle ju bara ha den ett kort tag så lika bra att göra sig av med den nu. För många bilar på gården å så nån måste bort. smile

Haha vet hur det är wink

får kolla in vad som händer med v60in nudå smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang