Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Thunderstruck
25 oktober 2017 · 180 Inlägg

Kollade på lite verktygslådor på biltema. Dom verkar ha en som kostar typ 1200 men sen har dom en med 8 delar till som kostar typ 800 kronor mera. Är det verkligen värt att köpa den dyrare?

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
rcy
26 oktober 2017 · 1 705 Inlägg

Thunderstruck skrev:
Kollade på lite verktygslådor på biltema. Dom verkar ha en som kostar typ 1200 men sen har dom en med 8 delar till som kostar typ 800 kronor mera. Är det verkligen värt att köpa den dyrare?

Behöver du dom extra 8 verktygen så kan det väl vara värt det, 8 verktyg för 800:- är betydligt billigare än vad jag betalar för dom flesta av mina verktyg.

Lite svårt att säga när man inte vet vilka delar det gäller och vad som skiljer dom.

Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
BMW 320i "tysken" (2007)
Fiesta_Racing Ford fantast
26 oktober 2017 · 1 607 Inlägg

rcy skrev:

Thunderstruck skrev:
Kollade på lite verktygslådor på biltema. Dom verkar ha en som kostar typ 1200 men sen har dom en med 8 delar till som kostar typ 800 kronor mera. Är det verkligen värt att köpa den dyrare?

Behöver du dom extra 8 verktygen så kan det väl vara värt det, 8 verktyg för 800:- är betydligt billigare än vad jag betalar för dom flesta av mina verktyg.

Lite svårt att säga när man inte vet vilka delar det gäller och vad som skiljer dom.

Den för 1200 är bra och mycket användbart enda som är negativt är att lådan ger upp eter ett tag och blir 2 delar istället

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Evildan
26 oktober 2017 ·

Fiesta_Racing skrev:

rcy skrev:

Thunderstruck skrev:
Kollade på lite verktygslådor på biltema. Dom verkar ha en som kostar typ 1200 men sen har dom en med 8 delar till som kostar typ 800 kronor mera. Är det verkligen värt att köpa den dyrare?

Behöver du dom extra 8 verktygen så kan det väl vara värt det, 8 verktyg för 800:- är betydligt billigare än vad jag betalar för dom flesta av mina verktyg.

Lite svårt att säga när man inte vet vilka delar det gäller och vad som skiljer dom.

Den för 1200 är bra och mycket användbart enda som är negativt är att lådan ger upp eter ett tag och blir 2 delar istället

Som Ford-ägare öppnas lådan å andra sidan väldigt ofta ijenkligen, nämligen vid dom Fordrade Ordentliga Reparationerna Dagligen. wink

Fiesta_Racing Ford fantast
29 oktober 2017 · 1 607 Inlägg

Evildan skrev:

Fiesta_Racing skrev:

rcy skrev:

Behöver du dom extra 8 verktygen så kan det väl vara värt det, 8 verktyg för 800:- är betydligt billigare än vad jag betalar för dom flesta av mina verktyg.

Lite svårt att säga när man inte vet vilka delar det gäller och vad som skiljer dom.

Den för 1200 är bra och mycket användbart enda som är negativt är att lådan ger upp eter ett tag och blir 2 delar istället

Som Ford-ägare öppnas lådan å andra sidan väldigt ofta ijenkligen, nämligen vid dom Fordrade Ordentliga Reparationerna Dagligen. wink

haha kul kul cykeljul kom med något nytt här öppnas bara verktygslådan när något ska trimmas eller förbättras

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
spillolja
20 november 2017 · 4 009 Inlägg

Biltemas Klammer för drivknutsdamask är odugliga
när jag klämde åt med Perma-Quick tången så släppte dom med ett knäpp
sad
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … 000034790/

skulle kolla fettmängden i dom yttre knutarna på golfen, nya orginalklammer är beställda

Senast redigerat av spillolja (20 november 2017)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Samuel3
20 november 2017 · 360 Inlägg

spillolja skrev:
Biltemas Klammer för drivknutsdamask är odugliga
när jag klämde åt med Perma-Quick tången så släppte dom med ett knäpp
sad
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … 000034790/

skulle kolla fettmängden i dom yttre knutarna på golfen, nya orginalklammer är beställda

Ett exempel tillverkat på en Måndag förmiddag kanske?

spillolja
20 november 2017 · 4 009 Inlägg

Samuel3 skrev:
Ett exempel tillverkat på en Måndag förmiddag kanske?

Jag köpte 2 satser och båda betedde sig likadant

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Samuel3
20 november 2017 · 360 Inlägg

spillolja skrev:

Samuel3 skrev:
Ett exempel tillverkat på en Måndag förmiddag kanske?

Jag köpte 2 satser och båda betedde sig likadant

Okej, bra att veta!

joH900
20 november 2017 · 414 Inlägg

Finns väl en annan modell också som säljs i 2-pack (av samma storlek)? Har för mig det är de jag kört förut utan problem

jocke_gronberg
22 november 2017 · 4 586 Inlägg

joH900 skrev:
Finns väl en annan modell också som säljs i 2-pack (av samma storlek)? Har för mig det är de jag kört förut utan problem

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … 000016943/

Dessa är bättre. Den andra typen klammer är inte bra vart man än köper den.

spillolja
22 november 2017 · 4 009 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Chassi/Monteringsband-2000016943/

Dessa är bättre. Den andra typen klammer är inte bra vart man än köper den.

Denna fungerar för damask av gummi., är den av termoplast är det svårt att få tätt, då är orkinalklammer av rostfritt stål att föredra

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
andreas_1996
22 november 2017 · 951 Inlägg

Biltemas motorlyft och motor stativ är dom bra?

Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Richard-R
22 november 2017 · 340 Inlägg

andreas_1996 skrev:
Biltemas motorlyft och motor stativ är dom bra?

ja helt ok

Samuel3
22 november 2017 · 360 Inlägg

spillolja skrev:

jocke_gronberg skrev:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Chassi/Monteringsband-2000016943/

Dessa är bättre. Den andra typen klammer är inte bra vart man än köper den.

Denna fungerar för damask av gummi., är den av termoplast är det svårt att få tätt, då är orkinalklammer av rostfritt stål att föredra

Nu när du säger det, Jag bytte en styrväxeldamask i somras gjord i termoplast. Blev besviken då den verkade inte sitta riktigt fast även fast jag klämde ihop klammern med specialtången av modellen du använde. Varför gör man ens damasker i termoplast, annat än att det är snorbilligt att tillverka i plast?

joH900
23 november 2017 · 414 Inlägg

Håller inte damasker i termoplast ganska bra? Har inte bytt nån än i alla fall

spillolja
23 november 2017 · 4 009 Inlägg

Jag har fått för mig att damasker i termoplast håller mycket länge, ofta bilens livslängd ut, anledningen till klammerna på min var att jag ville kolla mängden fett vilket det var tillräckligt av

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Tillin
27 november 2017 · 23 Inlägg

Har köpt mycket från Biltema och vissa saker är helt bra för en vettig peng eller rent sagt billigt men ibland så måste man kolla vad grejer kostar på andra butiker som säljer dyrare och bättre grejer, har ibland köpt Biltema saker som har varit lika dyrt eller till och med dyrare än något som är av bättre kvalitet.

Saker jag kommer på just nu som jag är mindre nöjd med.

- Deras rostfria svetstråd går inte att svetsa med, råkar pistolen ta i det man svetsar så jordar det via pistolen vilket resulterar i att det blir väldigt svårt att svetsa på trånga utrymmen, dock kan det ha något att göra med när jag har rullat över den till en större rulle för att få den att passa i min svets, fick massa vit pulver/dam på händerna sedan som kanske va nån sort skyd för tråden.

- Lambdasond, gängreparationsset.
Köp inte! är totalt värdelös! visst det är billigt med det funkar inte, ser mera ut som en gängad bult istället för en gängtapp, visst jag har rostfritt avgassystem men tror inte dom här gängtapparna klar av normalt stål.

BMW 330ci "coupe" (2002)
Richtenb
29 november 2017 · 1 359 Inlägg

Kan passa på att varna för deras svindyra Aluminiumdomkraft (för att vara biltema). Fungerade jättebra tills bakhjulen helt plötsligt gick rakt av i kullaret vid en belastning som inte borde vara några som hellst problem att lyfta (700kg)

Detta hände efter ungefär 1,5år med relativt sparsam användning.

För att göra det ännu värre så har inte biltema extrahjul bak för att byta dessa utan man måste köpa en ny domkraft.... sanslöst! halsen på hjulen är långa så de flesta "vanliga" hjul passar inte heller.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … 000034360/

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
granadadr
29 november 2017 · 7 261 Inlägg

Richtenb skrev:
Kan passa på att varna för deras svindyra Aluminiumdomkraft (för att vara biltema). Fungerade jättebra tills bakhjulen helt plötsligt gick rakt av i kullaret vid en belastning som inte borde vara några som hellst problem att lyfta (700kg)

Detta hände efter ungefär 1,5år med relativt sparsam användning.

För att göra det ännu värre så har inte biltema extrahjul bak för att byta dessa utan man måste köpa en ny domkraft.... sanslöst! halsen på hjulen är långa så de flesta "vanliga" hjul passar inte heller.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … 000034360/

garanti??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang