Misständningar Vevaxelgivare? B230FB

Parai
11 december 2017 · 76 Inlägg

Halloj.


Har fått lite problem med misständningar.


Och nu sist jag var ute med bilen så var det nästan okörbar, den bara blurrar och tänder i grenröret.

Det känns ju inte som att en tempsensor kan ge upphov till detta?
Tycker det lutar mer åt typ vevaxelgivaren, för prövade att rycka LMM, då gick den stabilt en stund iallaflall sen började det panga o låta illa igen. Prövade med en annan LMM och det gav inga vidare resultat.

De flesta tänddelar har jag bytt på senare tid.

Rotor/fördelarlock/tändkablar (2år sedan)
Stift (Sommaren 17)

Spolen har jag ej bytt då det borde vara en sak som antingen funkar eller inte.
Men ger vevaxelgivaren sånna feta misständningar?, så det knappt går att köra bilen?

Tänkte kolla vad ni har några andra funderingar innan jag beställer en ny, använder inte bilen dagligen så det gör inget om den står ett par dagar

Volvo 745 "Black Edition" (1990)
Xebers76
11 december 2017 · 2 272 Inlägg

Tändspolar kan absolut vara dåliga men endå fungera halvbra, så testa med en du vet är i fullgott skick

Henkix
11 december 2017 · 6 737 Inlägg

Klart spolen kan vara dålig.
Min brors polo misstände så in i helvete i höstas och var knappt körbar, luktade krut om hele bilen. Hade en spole liggande som vi provade sätta dit och då gick den bra igen.

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Hiphoppucko
11 december 2017 · 72 Inlägg

Tippar på tändspolen, köp en och testa på alla cylindrar, om inte annat är det mer än en spole som gett upp.

Xebers76
11 december 2017 · 2 272 Inlägg

Hiphoppucko skrev:
Tippar på tändspolen, köp en och testa på alla cylindrar, om inte annat är det mer än en spole som gett upp.

Vi snackar B230 här hörre du wink

Hiphoppucko
18 december 2017 · 72 Inlägg

Xebers76 skrev:

Hiphoppucko skrev:
Tippar på tändspolen, köp en och testa på alla cylindrar, om inte annat är det mer än en spole som gett upp.

Vi snackar B230 här hörre du wink

Hahaha visst fan, ber om ursäkt xd

Parai
19 december 2017 · 76 Inlägg

Det har löst sig, kom fram till att det var lambdasonden som var kass, den började varna efter en del felsökningar. Tack ändå1

Volvo 745 "Black Edition" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang