Dåligt batteri?

Girlie Girl
18 november 2005 ·

Jag har haft min bil avställ i ca en månad nu och redan har något dragit ur batteriet två gånger. Har dragit ur kontakten till min dvd med inte till cd´n. Kan det vara den som drar ur batteriet? Jag vet inte vad det kan vara som gör att batteriet laddas ur.
Har kollat alla poler i batteriet och ingen verkar vara dålig, men kan batteriet vara kasst ändå?

Har sett här på forumet att vissa rekomenderar att man kopplar ur batteriet vid avställning, men jag vill helst inte göra detta eftersom bilen tappar all lagrad information då.

Någon som tror sig veta varför batteriet laddas ur?

TeQuilla
18 november 2005 · 764 Inlägg

Vad är det för info du inte vill loosa då?

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
zwich Saab raggare : )
18 november 2005 · 887 Inlägg

sätt i batteriet.. o ha bilen avstäng.. o se hur mycke el som används med en amperemätare..  då ser du om de e nått som drar massa som de inte borde... t ex bagage-lampor osv

Turbo.. Because Im worth it :)
Drönirettab
18 november 2005 · 21 761 Inlägg

Har den en massa utrustning tex larm och sånt? Annars som zwich säger, bagagelampor, kupebelysning, motorhuvbelysning etc.

loudness
18 november 2005 · 4 554 Inlägg

lossa en säkring itaget ställ mätinstrumentet på ampere och mät mellan polerna på säkringshållaren.. hittar du en som suger ström så e de bara och kolla va den går till.. alternativet är ett dåligt batteri...

DoGgE
22 november 2005 · 11 Inlägg

Girlie Girl skrev:
Jag har haft min bil avställ i ca en månad nu och redan har något dragit ur batteriet två gånger. Har dragit ur kontakten till min dvd med inte till cd´n. Kan det vara den som drar ur batteriet? Jag vet inte vad det kan vara som gör att batteriet laddas ur.
Har kollat alla poler i batteriet och ingen verkar vara dålig, men kan batteriet vara kasst ändå?

Har sett här på forumet att vissa rekomenderar att man kopplar ur batteriet vid avställning, men jag vill helst inte göra detta eftersom bilen tappar all lagrad information då.

Någon som tror sig veta varför batteriet laddas ur?

hur många amp är batteriet på för att har du mycke att spela me i bilen så att batteriet är för lite kanske att de intne har laddat upp riktit när du har kört så hade jah i min bil iaf

Volvo 855 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang