Volvo 940 ingen gnista

Arvidsson_Anton
17 februari 2018 · 36 Inlägg

Tjenare! som rubriken lyder så får jag ingen gnista men bilen får bensin, har testat byta fördelarlocket och vevaxelgivarn men ingen skillnad. kikat om tändspolen får ström och det får den. funderar på om det är hallgivaren som ska bytas här näst, men då jag aldrig tagit loss det förut så tänkte ja fråga hur man går till väga, och vart den sitter. har ni nån annan fundering på vad det skulle kunna va så tar jag vänligen emot tips! mvh Anton

jaka54
17 februari 2018 · 5 733 Inlägg

Hej!
På 740:an satt den i fördelaren så antar att den sitter där även på 940.

Sukkan
17 februari 2018 · 451 Inlägg

Tändmodulen, vänster sida vid batteriet,

Amazon_123GT Driifter;)
17 februari 2018 · 1 630 Inlägg

Har du svänhhjulsgivare så har du inte hallgivare de slutat de väl med på 740 -88 typ

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Xebers76
17 februari 2018 · 2 271 Inlägg

testa med en annan tändspole, inte helt ovanligt att dem går sönder (köp inte biltema bara för allt i världen)

Arvidsson_Anton
18 februari 2018 · 36 Inlägg

liten uppdatering, konstigt nog har soppa pumpen aldrig gått sen detta problem uppstod. men har ström till tändspolen men ingen gnista från tändspolen till fördelarn, testade med en likadan tändspole (som fungerar) men samma sak där? testade även men annan kabel mellan dem men ingen skillnad. och alla säkringar är hela och inga "tickande" relän alla verkar hela. Någon som vet vad det kan vara? bytte nu även till ett fungerande tändmodul och ingen skillnad

Senast redigerat av Arvidsson_Anton (18 februari 2018)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang