Köpråd Audi B7/8 Diesel

Ainok
25 april 2018 · 439 Inlägg

Evildan skrev:

Ainok skrev:
Köpte en B8 kombi efter att ha provkör tre. Väldigt nöjd. Quattro, proline, S-chassi och servotronic. 2,0Tdi 170hk.

Fick bra garanti och en service + kamremsbyte inbakat i priset.

Tack för hjälpen.

Velat i snart tre månader från w204, B8 till E60 och efter att ha kört alla så känns det rätt.

W204 är nog bättre egentligen men rätt fula utan facelift, något jag inte har råd med.

Jag hoppas du fortsätter vara nöjd med den. Kamremsbyte är guld värt.
De Nada, även fast du gjorde tvärtom, men jag hoppas givetvis att din bil inte följer statistiken.
Kör njut o var nöjd.

Får hoppas att allt (om något) dyker upp inom garantin.

Obs det här är inte  någon sån där tredjeparts garanti hos något annat företag  typ autoconcept eller vad dom heter.

Schyssta villkor.

Senast redigerat av Ainok (25 april 2018)

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
Kekk
25 april 2018 · 45 Inlägg

På tal om Audis

https://www.blocket.se/vi/78654750.htm

Vad tror ni spontant om den?

panda666
25 april 2018 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
Evil skojade du om mercan? är den nästan lika hållbar som lexus is?
och är is 220d en bra bil? alltså lexusen med diesel? håller dom bra? för jag tror att just dieseln lexusen gjorde var inte så bra. Rätta mig gärna^^

Nope, W204 är statistiskt sett nästan lika bra som IS generation 2, den före din.
Sedan är ju Lexusen bättre på det mesta.
Hållbarheten på 2.2 170hk är det inget fel på, jag har erfarenhet av flera som rullat inom taxi problemfritt i 36-38000mil. Inte så snåla däremot och lite ketchupeffekt i laddtrycket. 2.0 124hk i Avensis är ett trevligare val både körmässigt och förbrukningsmässigt. Hade en sådan 2013 Avensis Touring och den gick att köra på strax över 0.55 blandad körning.
Finns endast manuell. sad

intressant,  nej det är tråkigt med manuel nu för tiden. automat ska det va. trodde inte lexus gjorde bra dieslar, endast bensin/hybrider.  hoppas Ts blir glad med nya bilen då.

panda666
25 april 2018 · 4 250 Inlägg

Kekk skrev:
På tal om Audis

https://www.blocket.se/vi/78654750.htm

Vad tror ni spontant om den?

riktigt asful modell tycker jag,  a6 blev inte snyggt för mig tyvärr förrän 2012-2013 dvs nya karossen.

caromania Forummoderator
25 april 2018 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:

Kekk skrev:
På tal om Audis

https://www.blocket.se/vi/78654750.htm

Vad tror ni spontant om den?

riktigt asful modell tycker jag,  a6 blev inte snyggt för mig tyvärr förrän 2012-2013 dvs nya karossen.

Smaken är som baken delad, Panda. Personligen lägger jag ganska liten vikt vid utseende när jag köper familjebil. Då tittar jag mycket mer på ägandekostnader, pålitlighet. Däremot hobbybilarna, de får gärna vara både trevliga, snygga och opålitliga. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
it_mutt Avstängd
25 april 2018 · 10 388 Inlägg

Kekk skrev:
På tal om Audis

https://www.blocket.se/vi/78654750.htm

Vad tror ni spontant om den?

Tycker spontant att du borde kunna få faceliften för den prislappen.

"Xenon plus" är enligt mig däremot ingen höjdare (bixenon....och helt värdelöst helljus...går iofs att åtgärda...men iaf)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SaiGon
28 april 2018 · 2 Inlägg

När vi ändå är inne på ämnet lite. Vad är ett skäligt pris för en Audi A4 årsm 2014-2015, ca 3-4000mil. Tdi motor, Sport edition plus s-line? Samt är det ett bra köp idag? tänker på allt med dieselhetsen m.m.

Soulman
28 april 2018 · 1 271 Inlägg

SaiGon skrev:
När vi ändå är inne på ämnet lite. Vad är ett skäligt pris för en Audi A4 årsm 2014-2015, ca 3-4000mil. Tdi motor, Sport edition plus s-line? Samt är det ett bra köp idag? tänker på allt med dieselhetsen m.m.

Ja du... hur många versioner av TDI finns det till A4? Svaret bli just nu nånstans mellan 150k och 300k pengar eftersom din fråga är lite lättvindigt ställd.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang