Guppande/tickande hastighetsmätare

MagnetcHaze
24 maj 2018 · 67 Inlägg

Tjena

På veteranen, Mercury Cougar 1972, har hastighetsmätaren börjat att guppa och ticka ganska ljudligt mellan 40-65 km/h. Ljudet har tilltagit så nu har jag tänkt att åtgärda det. Det är just i hastigheten man ofta ligger i då man cruisar runt och därför är det lite psykande i nuläget. Problemet finns inte i några andra hastigheter. Ingen skillnad på kall eller varm motor.

Vad tror ni problemet ligger någonstans? Känns som att det inte borde va kabeln då mätaren emellanåt funkar som den ska. Ligger problemet i själva mätaren?

Tacksam för alla tips!

// Klas

Senast redigerat av MagnetcHaze (24 maj 2018)

Mercury Cougar "Puman" (1972)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 maj 2018 · 13 983 Inlägg

MagnetcHaze skrev:
Tjena

På veteranen, Mercury Cougar 1972, har hastighetsmätaren börjat att guppa och ticka ganska ljudligt mellan 40-65 km/h. Ljudet har tilltagit så nu har jag tänkt att åtgärda det. Det är just i hastigheten man ofta ligger i då man cruisar runt och därför är det lite psykande i nuläget. Problemet finns inte i några andra hastigheter. Ingen skillnad på kall eller varm motor.

Vad tror ni problemet ligger någonstans? Känns som att det inte borde va kabeln då mätaren emellanåt funkar som den ska. Ligger problemet i själva mätaren?

Tacksam för alla tips!

// Klas

Min gissning ligger i att det är wireen eller hur fan det stavas.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
MagnetcHaze
24 maj 2018 · 67 Inlägg

Ok, wiren trots allt kanske...

Jag börjar med att byta den, är ändå billigare än en ny mätare.

Tack för svaret!

// Klas

Mercury Cougar "Puman" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang