Billigaste bilförsäkringen?

Tonycrona
28 december 2018 · 400 Inlägg

Har kollat runt lite och har idag länsförsäkringar sedan 10 år tillbaka, är guldkund där så har 1500kr rabatt på den typ, så landar på 6000 kr med lite tillägg osv.
Hittade lite billigare hos trygghansa, men då utan tillägg.
Bilen är en 2009 så inte speciellt ny, rullat 13500 så inga motor garantier lr något tillägg för sånt hjälper ju.
Men man vill kanske ha djur tillägg, då det inte igång i vanlig helförsäkring lr?
Något mer man vill ha?
Bor på lungt villa område så inga tokigheter försiggår utanför.
Tips på nå ställen där man får 20% rabatt lr mer om man har både bil och villa försäkring?
Har gjort jämförelse på insplanet samt pricerunner / prisjakt men "alla" bolag verkar inte vara med där, har sätt på några hemsidor att man inte ens kan kolla genom att skriva in req nr, utan man måste ringa dom.
Jag är 30 år och kör max 15000km år.
Någon som gjort en riktigt schysst jämförelse av bolag och vad som också skiljer i själva helförsäkringen? Antar att det skiljer mellan olika bolag?
Är glad om man kan komma ner mellan 1000-2000kr i pris mot idag. Så landa mellan 4000-5000kr vore najs.

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
Janneutanb
28 december 2018 · 7 271 Inlägg

Kolla olika bolag efter det billigaste.
Ring sen in till bolaget du har alla försäkringar hos och säg att du får det billigare där och att om dom inte kan ge bättre pris flyttar du över allt dit.

mrmercedes
28 december 2018 · 118 Inlägg

Bara att ringa runt. Då kan du också fråga om vilka bonusar/rabatter som finns om du flyttar alla dina försäkringar till det bolaget. Du kommer i alla fall aldrig att få den billigaste försäkringskostnaden om du inte anger att du kör lägsta möjliga sträcka.

Nybergrobin
28 december 2018 · 2 378 Inlägg

För mig så är dinaförsäkringar absolut det billigaste alternativet....sedan så kör jag en separat försäkring på villan hos trekronor (swedbank).
Det är säkert helt individuellt dock.....grannen med ungefär samma förutsättningar får skitdålig premie hos dina tongue

jaka54
28 december 2018 · 5 719 Inlägg

Hej!
TryggHansa på bägge mina bilaroch MC (Audi 100 Avant 2,0E -89 och Audi TT 3,2lit roadster -04,  Honda 1300 STA -03)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 december 2018 · 13 735 Inlägg

Tänk inte bara på priset utan vad du får för pengarna ifall något händer.       Jag har kört lf på alla mina bilar utom på volvosar jsg ägt.     Volvia skötte sig bra dom gångerna jag haft problem. 1 stulen 960 och en krock med min V70 d5a.  Och allt har varit totalt felfritt utan minsta krångel

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
caromania Forummoderator
28 december 2018 · 9 296 Inlägg

Svedea hade en stöt för något år sedan. Vår Lexus fick en galen premie där så det var bara att hoppa på. Efter det plockade jag in andra bilar jag har där också. Kan inte hitta något bolag som är billigare. Vår villaförsäkring har vi i IF och de kan inte erbjuda i närheten av vad Svedea ger på bilarna.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang