Felsökning s60 3 ekrad ratt i v70

R1lle95
19 april 2019 · 52 Inlägg

Jag har köpt en 3 ekrad ratt från en Volvo s60 till min volvo v70 2.5T 2004a. Har satt ratten på plats men problemet är det att alla kontakterna går inte att koppla in så tuta samt farthållare funkar inte. Går detta att lösa eller är det kört?

Mvh

Volvo V70 2.5T "V70N 2.5T" (2003)
Mack855
19 april 2019 · 1 354 Inlägg

Detta lät lite märkligt. Vet inte hur jag ska förklara men det kan vara så att kabelmattan eller vad man ska kalla det är ifrån en facelift och din bil är innan facelift så om du ”bara” köper en kabelmatta som stämmer med din kaross ska det inte vara några problem har jag för mig. Har för mig att du har två kontakter i din och de nyare har bara en kontakt. Så var det på min V70 när jag bytte. Endast en kabel att plugga i.

R1lle95
30 april 2019 · 52 Inlägg

Mack855 skrev:
Detta lät lite märkligt. Vet inte hur jag ska förklara men det kan vara så att kabelmattan eller vad man ska kalla det är ifrån en facelift och din bil är innan facelift så om du ”bara” köper en kabelmatta som stämmer med din kaross ska det inte vara några problem har jag för mig. Har för mig att du har två kontakter i din och de nyare har bara en kontakt. Så var det på min V70 när jag bytte. Endast en kabel att plugga i.

Stämmer det du säger med kablarna. Men var får jag tag i kabelmatta? Skroten?

Volvo V70 2.5T "V70N 2.5T" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang