En liten kort (Lång) update då, efter att motorn kommit i så hade jag typiskt nog inget oljetryck men det var snabbt åtgärdat med en ny oljetrycksgivare och en check i tråget och se att allt var som det ska. Så nu har den fått gjort sina första små turer och köra in sig lite och än så länge lirar allt som det ska. Det enda som är nu är att jag har ett konstigt beteende på gaspedalen vid uppsläpp och liknande på låga varv men det verkar bero på vakuum systemet så kommer ordna upp det så snart jag får lite nya anslutningar och annat men annars går det väldigt bra.
Just nu sitter jag och funderar på montering av turbo och vad jag behöver beställa som jag inte har hemma, jag kommer köra på Trionic systemet så långt det går och det fungerar bra men det följer också med lite bekymmer som jag kommer behöva gå runt för att inte göra elektroniken upprörd. Det störta bekymret är att Trionic7 inte har samma funktion som Trionic8 där man kan stänga av Dumpventil t.ex eller styra den lika mycket.
Helst skulle jag vilja använda den överblivna laddluften för antilag men då behöver jag också kunna justera när och hur mycket luft som ventilen ska passera för att ha lite koll på grejerna. Trionic öppnar ju bara dumpventilen fullt om man släpper gasen och det kan man varken justera eller stänga av utan att koppla loss dumpen.
Sen om jag gör nåt annat med laddluften så får jag flytta luftmassemätaren till trotteln för att inte få problem med mängden luft som försvinner...
Det är iallafall lite av vad jag har i tankarna just nu men till att börja med så måste jag oavsett svetsa ett rör i extraktorn så jag får monterat en wastegate till den nya turbon, så kommer lite bilder när jag sätter igång med det senare.
Senast redigerat av Jakobssonlinus (26 juli 2019)