Omkörd - på insidan..

Low
10 september · 2 351 Inlägg

granadadr skrev:

Low skrev:

panda666 skrev:
shit detta är väldigt normalt faktiskt, flera som kör som dårar men det som faktiskt schockar mig varje gång är hur många kvinnor som kör som åsnor..trodde kvinnor var the voice of reason men ack så hade ja fel, både män o kvinnor kör som dårar. på motorvägen kan gränsen vara på 100 och jag sitter o kör i vänster fil då jävlar kommer de allti nån susandes i 130 och sen ställer sig på höger endå^^

varför sitta o köra på vänsterfil utan anledning?

för han skulle köra om wink

Står tydligt" jag sitter och kör i vänsterfil"....

Ivel
10 september · 621 Inlägg

Low skrev:

granadadr skrev:

Low skrev:

Det är svårt att göra en korrekt omkörning enligt beskrivet om han inte sitter och kör i vänsterfilen.

Priusguru; "Livet är för kort att bruka opålitliga transportmedel."
panda666
10 september · 3 075 Inlägg

Low skrev:

granadadr skrev:

Low skrev:

jaja behåll byxorna på, jag flyttar på mig så fort nån kommer, men just den vägen hem är ofta ganska lugn när ja ska hemåt kl 17 varje dag, så kör ja vänsterfil pga dom som kör på högra filen kör för sakta, hastighetsgränsen är 90 och senare 100 men folk på höger sida kör saktare,, och det brukar bli bilar för nära varandra så ja håller till vänster men ofta kommer det typ audi förbi blåsandes i 150 typ, då aktar ja mig såklart. Men gillar vänsterfilen när den inte är upptagen då höger kör folk för sakta.

Bennybira
11 september · 380 Inlägg

panda666 skrev:

Low skrev:

granadadr skrev:

jaja behåll byxorna på, jag flyttar på mig så fort nån kommer, men just den vägen hem är ofta ganska lugn när ja ska hemåt kl 17 varje dag, så kör ja vänsterfil pga dom som kör på högra filen kör för sakta, hastighetsgränsen är 90 och senare 100 men folk på höger sida kör saktare,, och det brukar bli bilar för nära varandra så ja håller till vänster men ofta kommer det typ audi förbi blåsandes i 150 typ, då aktar ja mig såklart. Men gillar vänsterfilen när den inte är upptagen då höger kör folk för sakta.

Du har iaf "fullt" i högerfilen.
Varenda jävla bil på e6 ligger i vänsterfilen. Sen ekar det tomt mellan lastbilarna på högersidan.
Inte konstigt det blir olyckor och "överbelastade vägar"

caromania Forummoderator
11 september · 8 120 Inlägg

Fast även om det går att hävda att det är tokigt att ligga i vänsterfil på motorväg så gäller inte den jämförelsen här. Det är en 2-1 väg efter skyltningen att vägarna går ihop. Att inte köra om där är 100% korrekt även om det hade gått. Det Volvon gör är helt oförsvarligt. Dessutom, som jag påpekat så kör hen om en bil till precis före sammanslagningen av filer. Och då är det ändå en långtradare framför, så en helt idiotisk och onödig omkörning. Jag tippar på att föraren är drogpåverkad.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Djo
11 september · 10 086 Inlägg

caromania skrev:
Fast även om det går att hävda att det är tokigt att ligga i vänsterfil på motorväg så gäller inte den jämförelsen här. Det är en 2-1 väg efter skyltningen att vägarna går ihop. Att inte köra om där är 100% korrekt även om det hade gått. Det Volvon gör är helt oförsvarligt. Dessutom, som jag påpekat så kör hen om en bil till precis före sammanslagningen av filer. Och då är det ändå en långtradare framför, så en helt idiotisk och onödig omkörning. Jag tippar på att föraren är drogpåverkad.

Hade inte filmaren legat å sölat i vänsterfilen hade denna sekvens aldrig hänt.

att volvon gör fel säger jag inget om, men jag vet inte hur vägen ser ut. Men om den kom ikapp filmaren hastigt och inte han sakta in gjorde den det bästa av den farliga situationen som uppkom.

vet ej heller vägen hastighetsbegränsning, jag kan bara bedöma utefter filmen och dom olika scenarion som kan lett upp till vad som hände på filmen.

Hurvida jag har körkort japp haft i 7år och ska ta CE nu har legat på en 1500-7000 mil pär år under dessa 7år.

Så jag klarar iallafall av att analysera filmen och kan konstatera att utan vetskap om vägens hastighetsbegränsning och utformning och tidigare händelser, som ej finns på filmen kan vi inte döma någon. Om än volvo förarens beteende är felaktigt, men kanske dennas enda sätt pga tidigare felaktigt beslut bla, filmen i sig säger inte tillräckligt.

Har du körkort kan man ju få lov å undra ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Ivel
11 september · 621 Inlägg

Djo skrev:

caromania skrev:

Hade inte filmaren legat å sölat i vänsterfilen hade denna sekvens aldrig hänt.

att volvon gör fel säger jag inget om, men jag vet inte hur vägen ser ut. Men om den kom ikapp filmaren hastigt och inte han sakta in gjorde den det bästa av den farliga situationen som uppkom.

vet ej heller vägen hastighetsbegränsning, jag kan bara bedöma utefter filmen och dom olika scenarion som kan lett upp till vad som hände på filmen.

Hurvida jag har körkort japp haft i 7år och ska ta CE nu har legat på en 1500-7000 mil pär år under dessa 7år.

Så jag klarar iallafall av att analysera filmen och kan konstatera att utan vetskap om vägens hastighetsbegränsning och utformning och tidigare händelser, som ej finns på filmen kan vi inte döma någon. Om än volvo förarens beteende är felaktigt, men kanske dennas enda sätt pga tidigare felaktigt beslut bla, filmen i sig säger inte tillräckligt.

Har du körkort kan man ju få lov å undra ?

Att man har körkort innebär att man vid ett tillfälle har lyckats framföra fordonet på korrekt vis.

Missar volvoföraren att TS genomför en omkörning och inte hinner sakta ner bör hen lämna in körkortet oavsett om TS "maskar" i vänsterfilen eller vägens beskaffenhet. I min bok finns det inga ursäkter alls att detta inträffar, jag påstår att volvoföraren är drogpåverkad och/eller saknar omdöme att vistas i trafiken.

Priusguru; "Livet är för kort att bruka opålitliga transportmedel."
caromania Forummoderator
11 september · 8 120 Inlägg

Jag får en intressant Flashback om en diskussion som förekommit om att blända mötande trafikanter med alla helljus som går att uppbringa i syfte att ”hämnas” på mötande trafikant som har antingen 1: felinställda lampor, eller 2: glömt att blända av i tid. Men ordet är fritt även om det kommer från låtsasvuxna födda på 90-talet. Och om det är någon tröst så har jag också gjort dumheter i trafiken, när jag själv var låtsasvuxen under 80- och 90talet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
granadadr
11 september · 5 880 Inlägg

caromania skrev:
Jag får en intressant Flashback om en diskussion som förekommit om att blända mötande trafikanter med alla helljus som går att uppbringa i syfte att ”hämnas” på mötande trafikant som har antingen 1: felinställda lampor, eller 2: glömt att blända av i tid. Men ordet är fritt även om det kommer från låtsasvuxna födda på 90-talet. Och om det är någon tröst så har jag också gjort dumheter i trafiken, när jag själv var låtsasvuxen under 80- och 90talet.

alla har nog överreagerat,, så är det bara,, sen om det är rena dumheter som kan orsaka skada på människor,, meo olycka,, då är det faaaan inte ok

panda666
11 september · 3 075 Inlägg

Saken är säker att man inte ska ta dumma risker i trafiken o sen blir det bara chaos av situationen. Lika bra o sitta o vänta tills man har en 100% chans att utföra en omkörning säkert än att riskera att döda sig sj och andra trafikanter. Det är för många i trafiken som orkar inte vänta 5 sekunder utan drar bara på o skiter i ifall det blir en olycka.

granadadr
11 september · 5 880 Inlägg

panda666 skrev:
Saken är säker att man inte ska ta dumma risker i trafiken o sen blir det bara chaos av situationen. Lika bra o sitta o vänta tills man har en 100% chans att utföra en omkörning säkert än att riskera att döda sig sj och andra trafikanter. Det är för många i trafiken som orkar inte vänta 5 sekunder utan drar bara på o skiter i ifall det blir en olycka.

japp så sant smile  visst har avbrutit omkörningar då folk kört om före,, eller någon kört ut på motsatt håll osv,, men shit happens,, bara å bromsa,, ingen ide att chansa som sagt,,

Cuefa Kungen av dagspendlande.
11 september · 1 668 Inlägg

panda666 skrev:

Oh so true...
Har 13 mil till jobbet, enkel väg.
Och det är verkligen en enkel väg. (väg 272, speciellt från Östervåla och vidare till Uppsala.)
70 eller 80 är gällande hastighetsbegränsning på denna väg, och den är slingrig och har för det mesta usel sikt genom kurvor och dylikt.
Varenda morgon har jag nog med material i min dashcam att fylla hela jävla internet!
Omkörningar i skymd kurva. Omkörningar vid backkrön. Omkörningar i skymt ljus/dimma. Omkörningar som är ca 1.3 km/h snabbare än den fart jag satt min farthållare på. Samt naturligtvis olika kombinationer av allt ovan.

En vacker dag kommer jag filma en ordentlig olycka, och när det sker ska jag tillåta mig själv att stå o titta på vraket o le i mjugg, i full vetskap om att vi förhoppningsvis har stoppat spridningen av iaf EN jävligt grumlig genpool. Det tråkiga är väl dom som råkar vara på fel plats vid fel tillfälle...

Nå, det här var ett långt sätt att skriva LUGNA ER! Kör som folk o sluta ta risker, det är inte bara ert eget liv ni leker med...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
panda666
11 september · 3 075 Inlägg

Cuefa skrev:

panda666 skrev:

Oh so true...
Och det är verkligen en enkel väg. (väg 272, speciellt från Östervåla och vidare till Uppsala.)
70 eller 80 är gällande hastighetsbegränsning på denna väg, och den är slingrig och har för det mesta usel sikt genom kurvor och dylikt.
Varenda morgon har jag nog med material i min dashcam att fylla hela jävla internet!
Omkörningar i skymd kurva. Omkörningar vid backkrön. Omkörningar i skymt ljus/dimma. Omkörningar som är ca 1.3 km/h snabbare än den fart jag satt min farthållare på. Samt naturligtvis olika kombinationer av allt ovan.

En vacker dag kommer jag filma en ordentlig olycka, och när det sker ska jag tillåta mig själv att stå o titta på vraket o le i mjugg, i full vetskap om att vi förhoppningsvis har stoppat spridningen av iaf EN jävligt grumlig genpool. Det tråkiga är väl dom som råkar vara på fel plats vid fel tillfälle...

Nå, det här var ett långt sätt att skriva LUGNA ER! Kör som folk o sluta ta risker, det är inte bara ert eget liv ni leker med...

har 3 mil enkel väg, fint skog o landsväg samt motorväg. 90/100 vägar men folk kör endå 110-120-130 typ. borde ha det i 120 istället men då kommer säkert folk köra 150 istället. Det är inte så trafikerat som vägen mot stan o andra men endå så dyker det upp hela tiden folk som kör som idioter.

granadadr
12 september · 5 880 Inlägg

panda666 skrev:

Cuefa skrev:

panda666 skrev:

Oh so true...

har 3 mil enkel väg, fint skog o landsväg samt motorväg. 90/100 vägar men folk kör endå 110-120-130 typ. borde ha det i 120 istället men då kommer säkert folk köra 150 istället. Det är inte så trafikerat som vägen mot stan o andra men endå så dyker det upp hela tiden folk som kör som idioter.

här där jag bor är det OFTAST tvärtom,, var 90 förr å dem flesta låg på 80, nu är det 80väg å på väg hem från jobbet brukar det gå max 75,, det som ställer till olyckor är att folk kör ut framför bilar och ej gasar upp,, har själv en fenderbender på film, är en korsning med FULL sikt,, endå så smäller det där ganska ofta

Greenhorn
torsdag 16:15 · 221 Inlägg

Vägar... Har ni vägar där ni bor?
Där jag bor växer det inga vägar.
Närmaste granne, så är det gasen i botten me traktorn rakt över pärlandet. smile

Senast redigerat av Greenhorn (torsdag 16:16)

Svarte_Orm
torsdag 16:24 · 2 170 Inlägg

Greenhorn skrev:
Närmaste granne, så är det gasen i botten me traktorn rakt över pärlandet. smile

Nja, vi har vägar här på västkusten men många ser ut ungefär som dåligt plöjda stubbåkrar

torsdag 20:16 · 1 668 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

Greenhorn skrev:

Nja, vi har vägar här på västkusten men många ser ut ungefär som dåligt plöjda stubbåkrar

Låter som Sverige i allmänhet, och Gävleborg/Uppland i synnerhet... roll

Johansson72 IT Geek och Audiot
fredag 09:54 · 68 Inlägg

Cuefa skrev:

Nädu Gurra, det kan va rätt illa i Småland oxå, särskilt när det är Quattroårstid.

fredag 12:34 · 1 668 Inlägg

Johansson72 skrev:

Cuefa skrev:

Nädu Gurra, det kan va rätt illa i Småland oxå, särskilt när det är Quattroårstid.

U should know! Du pendlar väl nästan lika långt per dag som jag gör ^^

Greenhorn
fredag 13:42 · 221 Inlägg

Hoppas TS, inte tog illa vid sig att jag skojade till det lite... behövdes muttras upp lite med tanken över hur illa det kunde ha slutat...

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt