Expriment trim på 940

Varför en 940 undrar ni? Jo de va så att polarn köpte en 940fk och sa att han kunde få den att gå snabbare än vad jag hade kunnat. Och vips så ägde jag en 940. Skruvandet går i perioder för oss båda. Då det blir mycket olika projekt och bilar som. Ska underhållas. Förhoppningsvis kan vi mäta k*k mot våren igen Min vision med min 940 är att alltid vara snabbare än polarns. Tycker egentligen det är slöseri på deg att trimma en b230 då det kostar mer än man får ut. Men dom är ju så lättskruvade, billiga reservdelar och kvaddar man den är det inte hela värden. Försöker å inte bygga nått halvdant, rätt å riktigt så långt kompetensen är med! .ska jag trimma ska det finnas potential för mer kraft. det eskelerar alltid ändå I Nuläget håller toppen/vattenpumpen på att matchas in. Och efter det siktar vi på 3" avgassystem. Skärma av luftfiltret. Service och Sen får vi se. En bmw bakaxel hade varit kul. Rasat 4st 1031 axal på 3 veckor. Varav 2 var vid för hög påfrästning. Synpunkter på de?

Reguz

• 0 Följare
  • 141 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 oktober
Reguz
5 oktober · 31 Inlägg

Tjenare alla folk!
Tänkte jag ska börja dokumentera mitt skruvande/trimmande på 940 nu, mest för egen del då det är svårt att minnas vilken bil man gjort vad på. Har den bara som lek bil och exprimenterar mig fram med trimmandet. Skruvandet går i perioder då de finns alldeles för många bollar i luften och för lite fritid. Har du ideer, tips eller synpunkter så uppskattas allt! Som sagt gör inget för seriöst på den då de bara är en lekbil.

Nuvarande setup på min volvo 940 fk98:
Körs på etanol mestadels
Walbro gst 450 bränslepump. Tål etanol och god för 700hk?
Röda saab spridare,365cc? Byglat motstånd då det var fel ohm
3"lmm och slang
Sportluftfilter.
Orginal 13c turbo laddar 0,8 (har en hx 45 liggandes)
Ställbar wg
531 topp planad 1,5-3mm minns ej exakt
Cosmetic ståltopppackning 2,35mm tjock
K-kamaxel, om jag minns rätt skulle vara högvarvig.
Guldbox med vikingchip
Tändbox.
Däck 235 18" nånting.

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll