Varnings symbol anti slir!! Audi A6 C5 (RS6)

Myhran
12 juli 2020 · 452 Inlägg

LS3 skrev:
Jaså du är lycklig ägare till en plus med låga mil 👍min hade rullat ca 8.500km när jag handla för ca 8 år sen..
Ang koder så tänker vi lika, ska även ordna en burk CRC för ändamålet och prova att rengöra först om det funkar!
Om inte så har jag en ny tillhands..
Men tillbaks till koderna så hoppas jag du har rätt 😉 för går i samma tankar då en del av koderna återkopplar till m-styrdonet..
Finns det nån lathund ang komponenter/ kontakter/Styrdon vart dom sitter, skulle ju vara trevligt med en sådan! tex, körläges sensor (F125) borde ju va kopplad till v-spaken 🤔
Men är du väl bekant med kodning och dyl i VCDS också?
MV C/

Ända lathunden som finns till det är isf i ett kretsschema till bilen, men inte heller det är riktigt som det ska,

F125 gissar jag hejvilt på att den sitter i själva spakstället, och tror ev inte att den går att byta löst, men där kan jag vara ute och cykla, har du bara sporadiska händelser kan du kontrollera mätvärden när du rör spaken fram och tillbaka och se om de följer med i vcds, men om du inte redan raderat den felkoden så testa det och se om den ens återkommer, har bilen stått 2 år så,

Har haft min sedan 2009, men den har haft ett hårt liv 😅 jag köpte den vid 1900mil redan, men då hade den varit stulen 2ggr redan,

En del kan jag väl om kodning med vcds, men mest det som kan läsas på nätet eller i programmet,

Med vänlig hälsning,

LS3
12 juli 2020 · 16 Inlägg

De va lite tråkig bakgrund på en plus, men det kanske inte betyder så mycket så länge det inte blivit totalt svineri och plåtskador! Men tråkigt hur som helst..

Fick ej kontakt med lådan nu när jag prova!!
Men det blir nya gråa hår i slutet på veckan, har raderat alla felkoder nu och inga nya, men då har jag inte startat upp så den får vara nu tills då jag får den nya LMM och bryter då strömmen innan bytet och hoppas ef det att alla systemen är piggare å gladare!

Apropå VCDS, tändning av/på vid test!
ibland säger den slå av tändning/ibland på!
Tänkte mest generellt..
Mv C/

Den som söker, han letar..
LS3
12 juli 2020 · 16 Inlägg

De va lite tråkig bakgrund på en plus, men det kanske inte betyder så mycket så länge det inte blivit totalt svineri och plåtskador! Men tråkigt hur som helst..

Fick ej kontakt med lådan nu när jag prova!!
Men det blir nya gråa hår i slutet på veckan, har raderat alla felkoder nu och inga nya, men då har jag inte startat upp så den får vara nu tills då jag får den nya LMM och bryter då strömmen innan bytet och hoppas ef det att alla systemen är piggare å gladare!

Apropå VCDS, tändning av/på vid test!
ibland säger den slå av tändning/ibland på!
Tänkte mest generellt..
Mv C/

Den som söker, han letar..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang