Kostnad för hjullagerbyte Subaru Impreza

empa81
23 augusti 2020 · 36 Inlägg

Hej,
Hjullagret hö bak låter riktigt illa, har ett nytt liggandes.
Vad är en lämplig kostnad för att få detta bytt? Svart, vitt osv...
Vad är ungefärlig tidsåtgång?

Bilen är en Subaru Impreza Wagon 2002, tråkmodell med 125hk bensin.

Tack
MVH E

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 augusti 2020 · 4 917 Inlägg

Jag ska försöka mig på en okvalificerad gissning..
Om du själv gör det,blir priset på delarna från autodoc..som du köpt..
Om kalle runt hörnet, som inte är så noga, 2 tim a 700+ kostnad för delarna..om dom vill använda det..
Om den riktiga verkstan ,som har tid om 2 veckor, så blir det 1200/tim+ dyrare delar med moms och hela kittet..men utan garanti om du kommmer med egna delar..
Det ska bli EXTREMT intressant att läsa vad du väljer..roll
Normalt sett så brukar man stå inför 2 val, men här är det 3..

Senast redigerat av axxet (24 augusti 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
empa81
24 augusti 2020 · 36 Inlägg

axxet skrev:
Jag ska försöka mig på en okvalificerad gissning..
Om du själv gör det,blir priset på delarna från autodoc..som du köpt..
Om kalle runt hörnet, som inte är så noga, 2 tim a 700+ kostnad för delarna..om dom vill använda det..
Om den riktiga verkstan ,som har tid om 2 veckor, så blir det 1200/tim+ dyrare delar med moms och hela kittet..men utan garanti om du kommmer med egna delar..
Det ska bli EXTREMT intressant att läsa vad du väljer..roll
Normalt sett så brukar man stå inför 2 val, men här är det 3..

Tack, göra själv är tyvärr inte ett alternativ i detta nu. Just lager pallar jag inte ge mig på, annat går bra såklart.
Ja, jag får väl la åka runt och kolla vad olika ställen skall ha. Ett säkert svar är iaf att det inte blir mekonomen.

caromania Forummoderator
24 augusti 2020 · 9 296 Inlägg

Finns inga generella svar kring hjullager, kan skilja hur mycket som helst. Om ingen vet kring den specifika modellen så är det nog ett samtal till en verkstad som hägrar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
eastereverybodybay
24 augusti 2020 · 365 Inlägg

Det är avsatt 1 timme och 5 minuter för att byta hjullager bak på en Impreza 2002.
Man får räkna med 1000-1500 kr i arbetskostnad.

Senast redigerat av eastereverybodybay (24 augusti 2020)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 augusti 2020 · 4 917 Inlägg

Sedär !
Anledningen till att jag gissade var även att det beror på vad det är för ett snille som ska göra jobbet..
Är det en novis så tar det väl minst 2 timmar och är det en extravagant skicklig mekis så tar det knappast halva tiden..Och priset blir väl därefter..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
caromania Forummoderator
24 augusti 2020 · 9 296 Inlägg

axxet skrev:
Sedär !
Anledningen till att jag gissade var även att det beror på vad det är för ett snille som ska göra jobbet..
Är det en novis så tar det väl minst 2 timmar och är det en extravagant skicklig mekis så tar det knappast halva tiden..Och priset blir väl därefter..

Nja, man får ju ett pris, baserat på hur lång tid det beräknas ta, precis som vi fick svar på ovanför. "Alla" verkstäder jobbar så idag, de slår upp i en lista på jobbet,m kopplat till modell och beräknar utifrån det. Eftersom eastereverybodybay visste att det är avsatt 1h 5min så vet man hur lång tid man får betala för.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 augusti 2020 · 4 917 Inlägg

Du har nog inte varit hos "kalle runt hörnet "märker jag..smile
DÄR har dom bannemig inga böcker att slå i..
Och jag har även lagt märke till att kalle runt hörnet använder inga fina handskar som dom gör på dom dyra verstäderna..
Extravaganserna kostar..
Själv använder jag inga handskar men det beror mest på att jag har nåt att visa upp för käringen när jag kommer hem, så hon inte tror att jag varit ute på" vift"..

Senast redigerat av axxet (24 augusti 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
empa81
24 augusti 2020 · 36 Inlägg

Blir en lokal OKQ8-verkstad och dom skall ha ca 1500:-. Han uttryckte sig så fint att det är ju en subaru så det lär vara rostigt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang