Hehe, spännande tråd. Att tanka en Flexifuel bil med E85 anses som fusk för att komma igenom Bilprovningen?- vafan Bilen e´ju byggd för att gå på just E85 eller bensin. Om man väljer bensin 95% av sin körtid, så vad e´fel att tanka med E85 nån gång om året? Min åsikt e´att man bör göra det strax innan Besiktning. Fast det kan ju bero på att jag fattar läget, man vill ha igenom sin skitbil ett år till, utan att byta Kat. tex. Sen e´det ju lite snurrigt just i denna tråd, lysande Motorlampa tex.
Det hade både Bilprovningen o tom. Bilia reagerat på. Så det verkar inte helt klockrent.
Om felkoder visar Gasspjäll, vilket inte e´onormalt på Volvo- så brukar dessa funka att rengöra, till skillnad mot de sura som satt i Volvos motorer. E´väl Ford som gjort denna motor - dessa spjäll är dessutom väldigt smidiga att Dem. o Mont. o om ja minns rätt så räcker det att köra Adaption gasspjäll via Autocom. ifall man byter. Snurrig tråd, men jag vidhåller att rätt bränsle vid rätt tidpunkt kan göra underverk.
Men jag anser nog att katten e´körd o termostaten bör bytas,termostaten för bilens välmående o katten, om det ska va bra för Greta.
mvh/husse
Senast redigerat av husseman (lördag 02:58)